AFOL vs AFOL 2014: Plast from the past

Startat av Skafte, 01 Juli 2014 kl. 15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Jag har för mig att det talades om karma i samband med första omgången.

För mig skulle det bära emot att rösta på motståndaren, då avstår jag hellre att rösta alls i just den delfinalen. Skulle vederbörande gå vidare, så beror det på vad hem lottas mot där och då.

andreaseldh

Vi kom väl överens tidigare här i tråden om att de som deltar ska rösta i alla åttondelsfinaler utom just den där man själv deltar?

Skafte

Regeln är: rösta med samvetet. Men det här verkar vettigt:

Citat från: andreaseldh skrivet 15 Augusti 2014 kl. 17:01
Vi kom väl överens tidigare här i tråden om att de som deltar ska rösta i alla åttondelsfinaler utom just den där man själv deltar?

Etzel

Kul att se alla bidrag, men jag får ju erkänna att jag inte känner till minst hälften av filmerna! :P 80-talet må vara fullt av nostalgiska minnen för många här på forumet, men jag får nöja mig med att vara född på 80-talet och tycka att utvecklingen på underhållningsfronten gått rejält framåt.  ;D
Byggena är i vilket fall väldigt fina!

Tycker dock att röstningstiden är lite väl lång. Eftersom det kommer bli 3 röstningsomgångar till så dröjer det ju nästan en månad innan vi har en vinnare. Jag vet att alla inte är inne varje dag på forumet och att en veckas röstning har varit standard tidigare, men borde man inte kunna korta den till åtminstone 5 dagar för de kommande röstningarna? Jag har svårt att tänka mig att inte alla som är intresserade skulle ha hunnit få chansen att rösta då.
Bara ett litet förslag från en otålig 80-talist.  ::)

Stigge72

Efter att varit inne i alla röstningstrådar, måste jag säga att det var många fina byggen, och det var svårt att välja i flera fall.

Ska bli spännande att se vilka som går vidare.

MartinAberg

Citat från: stigge72 skrivet 15 Augusti 2014 kl. 21:19
Efter att varit inne i alla röstningstrådar, måste jag säga att det var många fina byggen, och det var svårt att välja i flera fall.

Ska bli spännande att se vilka som går vidare.
Håller med där, fick bli att man valde den filmen man gillade mest IRL när man inte kunde bestämma sig.

Limpfittz

Citat från: Etzel skrivet 15 Augusti 2014 kl. 19:28
Kul att se alla bidrag, men jag får ju erkänna att jag inte känner till minst hälften av filmerna! :P 80-talet må vara fullt av nostalgiska minnen för många här på forumet, men jag får nöja mig med att vara född på 80-talet och tycka att utvecklingen på underhållningsfronten gått rejält framåt.  ;D
Byggena är i vilket fall väldigt fina!

Tycker dock att röstningstiden är lite väl lång. Eftersom det kommer bli 3 röstningsomgångar till så dröjer det ju nästan en månad innan vi har en vinnare. Jag vet att alla inte är inne varje dag på forumet och att en veckas röstning har varit standard tidigare, men borde man inte kunna korta den till åtminstone 5 dagar för de kommande röstningarna? Jag har svårt att tänka mig att inte alla som är intresserade skulle ha hunnit få chansen att rösta då.
Bara ett litet förslag från en otålig 80-talist.  ::)

Är inne lite på samma spår, det är väldigt lång rösttid, och många deltävlingar... Det här kommer ta ett tag!
Kan man egentligen inte sätta 3 bidrag i varje röstning emot varandra i fortsättningen istället? Tänker jag rätt nu?

Citat från: MartinAberg skrivet 15 Augusti 2014 kl. 22:08
Håller med där, fick bli att man valde den filmen man gillade mest IRL när man inte kunde bestämma sig.

Det är ju knappast någon bra idé?... Då är det väl en mycket bättre idé att rösta på det bidraget som använt bäst byggteknik/delar/fantasi. Hjälper inte ens det så är det bättre att lämna rösten blank enligt mig.
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Skafte

Det här är Swebricks stora årliga tävling. Den går ut på att anonyma byggen skall tävla mot varandra i dueller. Jag kan dock hålla med om att en röstningstid på en hel vecka kan vara lite långt. Få se om vi drar ner det till kvartarna!

Record

Citat från: Skafte skrivet 16 Augusti 2014 kl. 14:05
Det här är Swebricks stora årliga tävling. Den går ut på att anonyma byggen skall tävla mot varandra i dueller. Jag kan dock hålla med om att en röstningstid på en hel vecka kan vara lite långt. Få se om vi drar ner det till kvartarna!

Nu är den ju som igång, så alla som röstar i denna första omgång är ju medvetna om att det kommer en fortsättnig, så då kan man ju dra ner tiden i kvartarna, utan att det påverkar nämvärt negativt, kanske snarare tvärt om.
Friskt satsat, hälften vunnet..

MartinAberg

Citat från: Limpfittz skrivet 16 Augusti 2014 kl. 13:27
Citat från: MartinAberg skrivet 15 Augusti 2014 kl. 22:08

Det är ju knappast någon bra idé?... Då är det väl en mycket bättre idé att rösta på det bidraget som använt bäst byggteknik/delar/fantasi. Hjälper inte ens det så är det bättre att lämna rösten blank enligt mig.
Men om jag anser att bidragen i sig är exakt jämna, då går jag ju på det bidraget som faller mig bäst i smaken p.g.a. filmval.
Annars är det ju som att välja en Dacia framför Ferrari, för Dacian har rätt däck...

o0ger

Jag tycker att alla röstar hur de vill. Vi behöver inte diskutera hur vi röstar eller vad som är rätt sätt att rösta på osv. Röstningen är individuell.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Citat från: o0ger skrivet 16 Augusti 2014 kl. 19:57
Jag tycker att alla röstar hur de vill. Vi behöver inte diskutera hur vi röstar eller vad som är rätt sätt att rösta på osv. Röstningen är individuell.
+1

Svegon

Trodde att jag hade en favorit i första tråden jag röstade i, men icke. Bra många fina byggen!

Peter S

Hmm, tyckte jag läste någonstans att resultaten kommer att publiceras efter varje delfinal (men nu hittar jag det inte). Är det nödvändigt att ange exakta antalet röster och inte bara vem som gick vidare? Det ser man ju i och för sig också när nästa delfinal börjar. Jag tror det finns en risk att man tenderar att rösta på samma som de flesta andra. Dvs om det syns att det finns en klar favorit kan denna nog få ännu fler röster...

Skafte

Hur menar du? Att ett bidrag som fick många röster i åttondelen har större chans i kvarten om exakta röstantalet visas? Det är väl fortfarande dolt tills röstningen är avslutad i alla fall? Tyvärr finns inte inställningen "visa aldrig resultatet". När röstningstiden är ute blir antalet röster offentligt (det är i alla fall inget jag kan programmera om).

Jag litar på att alla Swebrickare röstar på det bidrag de tycker är bäst, inte på det som flest tyckte var bäst i förra rundan!

Två dagar kvar att rösta i åttondelarna nu. Häpp häpp!