AFOL vs AFOL 2014: Plast from the past

Startat av Skafte, 01 Juli 2014 kl. 15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Peter S skrivet 19 Augusti 2014 kl. 13:13
Jag tror det finns en risk att man tenderar att rösta på samma som de flesta andra. Dvs om det syns att det finns en klar favorit kan denna nog få ännu fler röster...

Vad hände med människans inbyggda kärlek för den som är "underdog"? ;) Ett stort röst-gap kan väl också locka fram stödröstare.
Kanske kan vi lita på att dessa båda fenomen tar ut varandra.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Kvarnbacka

Citat från: Peter S skrivet 19 Augusti 2014 kl. 13:13
Hmm, tyckte jag läste någonstans att resultaten kommer att publiceras efter varje delfinal (men nu hittar jag det inte). Är det nödvändigt att ange exakta antalet röster och inte bara vem som gick vidare? Det ser man ju i och för sig också när nästa delfinal börjar. Jag tror det finns en risk att man tenderar att rösta på samma som de flesta andra. Dvs om det syns att det finns en klar favorit kan denna nog få ännu fler röster...

Hur många röster ett bidrag får beror ju även på motståndet i respektive heat, så flest röster i en omgång behöver inte betyda att ett bidrag är bäst av alla som går vidare.

Limpfittz

Citat från: MartinAberg skrivet 16 Augusti 2014 kl. 17:32
Citat från: Limpfittz skrivet 16 Augusti 2014 kl. 13:27
Citat från: MartinAberg skrivet 15 Augusti 2014 kl. 22:08
Håller med där, fick bli att man valde den filmen man gillade mest IRL när man inte kunde bestämma sig.

Det är ju knappast någon bra idé?... Då är det väl en mycket bättre idé att rösta på det bidraget som använt bäst byggteknik/delar/fantasi. Hjälper inte ens det så är det bättre att lämna rösten blank enligt mig.
Men om jag anser att bidragen i sig är exakt jämna, då går jag ju på det bidraget som faller mig bäst i smaken p.g.a. filmval.
Annars är det ju som att välja en Dacia framför Ferrari, för Dacian har rätt däck...

??? Jag skulle mer se det som att välja mellan Socialdemokraterna och Moderaterna. Bara för att du inte vet vad någon står för så röstar ju du inte på det partiet som du tycker har finast färg? Du röstar på ett annat parti, eller inte alls.. Men gör som du vill, jag ska inte leka polis här! :)

Citat från: Skafte skrivet 19 Augusti 2014 kl. 14:16
[...] Jag litar på att alla Swebrickare röstar på det bidrag de tycker är bäst [...]
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Skafte

Häpp häpp, inte många timmar kvar att rösta i åttondelarna! Tiden går ut lite utspritt under eftermiddagen/kvällen, så vänta inte till sista minuten. Det finns risk att du missar!

Resultaten offentliggörs endast genom forumets automatiska "titta här hur många som röstade på respektive bidrag"-funktion. Jag kommer så fort som möjligt, kanske redan ikväll, förrätta ny lottning mellan de kvarvarande bidragen och publicera de fyra kvartsfinalerna - med fem dagars röstning!

Och ni åtta som tyvärr får lämna tävlingen - avslöja er inte än! Vi kör ett uppsamlingsheat i samband med att finalen avslutas och berättar vem som byggt vad!

Peter S

Röstad och klar, detta supervalår. Åtminstone i detta val. Om det är automatisk publicering så tar jag tillbaka alla tidigare synpunkter på hemlighetshållning...

Skafte

Sådärja, då är kvartsfinalerna sjösatta! Rösta på! Hör av er via PM eller mail om jag gjort något fel.

AndersI

Hur kan kvartsfinalerna vara igång samtidigt som åttondel #4 inte är avslutad?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Kwagge

Citat från: AndersI skrivet 21 Augusti 2014 kl. 22:10

Och 5...

andreaseldh

Det var betydligt svårare att bestämma sig nu i kvartsfinalerna, precis som det ska vara! Och för er som förfäras över att åttondelsresultaten visas automatiskt: Det är ju bara att låta bli att titta efter!

Etzel

Jag antar att tävlingsledningen beslutade att gå på resultatet som visades för dem vid den ursprungliga avslutningstiden för röstningen.  Det har ju meddelats hela tiden att röstningen avslutas på eftermiddagen/kvällen idag så det var ju inte nödvändigt att vänta till sent ikväll med att läsa av resultatet.

Skafte

Det verkar ha blivit något fel med åttondel 4 och 5. Jag startade alla i tur och ordning mellan 15 och 19 ungefär, och på de sex andra har sluttiden för röstning blivit prick på minuten sju dygn senare. 4 och 5 fick några extra timmar. Jag märkte inte det, utan lottade kvartarna och publicerade dem. Jag fick PM om det ganska omgående, varpå jag låste omröstningarna.

Ser man på resultatet i de båda har jag dock svårt att tänka mig att någon skulle ha något att erinra, i synnerhet som de har lika många röster lagda som övriga åttondelar.

Felet är mitt (men jag skyller gärna på automatiken i forumet), men jag hoppas vi kan gå vidare utan att någon kräver att hela tävlingen tas om från början eller nåt.

Limpfittz

Skafte

Hoj hoj, mindre än ett dygn kvar att rösta i kvartsfinalerna!

Skafte

Kvartarna klara, och nu är redan semifinalerna klara att rösta i! Fyra finfina bidrag, två sci-fi och två med röda bilar...

Rösta på, det är öppet till niotiden på söndag kväll!

Limpfittz

Glöm inte lägga upp röstomgången i semifinalen på Swebricks framsida!
(edit: nvm, fixat!)

Riktigt bra bidrag till finalen!