AFOL vs AFOL 2014: Plast from the past

Startat av Skafte, 01 Juli 2014 kl. 15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Det kommer avslöjas när tävlingen drar igång. Det är fler än förra året (8) i alla fall!  ;)

Skafte

Nu kör vi strax igång! Här kommer en lista med vilka filmer som finns avbildade - dels för att höja spänningen och dels för att alla deltagare skall kunna se att deras bidrag kommit med (man vet ju aldrig om mail kommit bort eller nåt).

I slumpmässig ordning:

Mad Max 2
Aliens
Blues Brothers
Polisskolan 1
Fira med Ferris x2
Göta Kanal
Magnum P.I.
Jönssonligan dyker upp igen
The Shining
Gudarna måste vara tokiga
Christine
Blade Runner x2
Spaceballs
The Living Daylights

Som ni ser två dubletter. Totalt 16 bidrag, vilket ju är alldeles utmärkt i en sådan här utslagstornering. Håll tummarna inför lottningen alla deltagare!

Vilket bidrag ser ni mest fram emot att se?  :)

andreaseldh

Hur ska ni göra med dubbletterna se till att de lottas mot varandra, eller undvika att de lottas mot varandra?

Skafte

Jag ser ingen anledning att särskilja dubbletterna från övriga bidrag. Lottas de mot varandra så gör de!

Majkel

Ser fram mot att se bidragen!

Själva grejen med en lottning är väl att man inte kan se till att det är på ett eller annat sätt, då vore det ju ingen lottning...

o0ger

Och om någon misstänker att vi har missat ert bidrag, skriv för allt i världen inte det i den här tråden utan meddela Skafte via PM eller mail!

Tänkte att det kan vara värt att nämna så vi undviker onödiga missöden.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 12 Augusti 2014 kl. 19:39

Mad Max 2

Så klart  :)

Höjdare filmer alla tre!!!

Stigge72

Spännande startfält.

Jag ser fram emot att se de flesta bidragen, i vissa fall finns det ju flera fordon att välja på, och då blir det spännande på flera sätt.

Må bästa bidrag vinna!

MartinAberg

Ser riktigt intressant ut.
Ska bli kul att få se alla bidragen när de visas :)

Roger Brickjet

Spännande val av filmer, några var riktigt oväntade!
Citat från: Skafte skrivet 12 Augusti 2014 kl. 19:39
[...]
Gudarna måste vara tokiga
[...]
Hoppas det blir en custom Lazair!! Skulle vara grymt kul att se i mf-storlek! :)

Skafte

Tyvärr kommer det att dröja något innan röstningen kommer igång. Jag är inte tillräckligt bra på att hantera bilder digitalt.  >:(

Skafte

Så, nu tror jag att jag fått ordning på det. Jag publicerar strax alla åtta åttondelsfinaler och hoppas på att mina misstag inte syns längre.  ::) Om ni tycker något är konstigt eller fel, skicka PM eller maila skafte@styringheim.se. Jag kan dock inte göra något förrän om ett par timmar när jag nattat barnen.  ;)

En not om referensbilder: Många har skickat med eller länkat till en. I de fall en referensbild saknas har jag googlat fram något som liknar det byggda bidraget. Är någon deltagare missnöjd med vad jag hittat går det bra att maila en ersättningsbild, så byter jag ut den.

EDIT: Röstningstrådarna kommer vara låsta. Eventuella frågor och åsikter tar vi i den här tråden. OK? OK.

Odidoma

Bra jobbat, roligt att det är igång!

Skafte

Och ett litet skäms till er som röstade innan jag hunnit flytta åttondelsfinalerna till den öppna delen av forumet! Ni får rösta om!  :)

Magnus den store

Åttondel 4 visar resultatet. Ska det vara så?

Tillägg: Även 5.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!