AFOL vs AFOL 2014: Plast from the past

Startat av Skafte, 01 Juli 2014 kl. 15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Limpfittz

Happ då har man skickat in sitt bidrag! Tycker det är väldigt synd att maxgränsen för upplösningen på bilderna man fick välja var så liten. =(
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Skafte

Anledningen till det är att bilderna publiceras på forumet, och för de med trög uppkoppling skall det inte ta en halvtimme att ladda sidan (det kommer ju bli åtta bilder i varje röstningstråd). Man behöver inte heller scrolla i sidled om bilderna är max 640 breda.

dalle

Citat från: Skafte skrivet 03 Augusti 2014 kl. 20:34
Anledningen till det är att bilderna publiceras på forumet, och för de med trög uppkoppling skall det inte ta en halvtimme att ladda sidan (det kommer ju bli åtta bilder i varje röstningstråd). Man behöver inte heller scrolla i sidled om bilderna är max 640 breda.

Jag trodde det var för att slippa överföringsavgiften av för stora filer till Gotland.

Skafte

Ja, kabeln blir överhettad och Östersjön dör...

Magnus den store

Känslig sjö den där Östersjön. Kanske dags att börja bygga luftledningar till Gotland. Kanske måste man bogsera ön lite närmare Stockholm.

640 pixlar känns ganska litet 2014. Har ni koll på vilken skärmupplösning besökarna sitter på?

Edit: Äsch, glöm mig. Det var ju det här med laddningstider också.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Min datorskärm är visserligen gammal, men min mammas läsplatta är modern. På båda dessa är 640 pixlar maxbredden för att slippa scrolla bilderna i sidled.

MartinAberg

Sådär, då var stenen på axlarna bortlyft.
Bidraget inskickat med andra ord ;)

Stigge72

Sådär ja.
Det blev färdigt och fotat (och anmält) till slut. :)

Skafte

Glöm inte att tävlingen är anonym ända tills den är avgjord!

EDIT: och glöm för allt i världen inte att om du skickar in ditt bidrag i sista minuten och det inte uppfyller ALLA regler så är det liten chans att tävlingsledningen hinner se det och meddela så att du hinner ändra! Förekommande fel hittills: ej föreningsmedlem, otillåtet överhäng, LDD-byggen med bitar i ej tillverkade färger.

Inte så många dagar kvar nu!

Colligo

Ska bli superspännande att se vad folk fått till och vilka filmer som finns representerade.

Instämmer med tidigare hyllnigskör till såväl tävlingsnamn och logo!

o0ger

Hej alla!

Ni behöver inte skriva i den här tråden när ni har skickat in ett bidrag. Meningen är att ingen ska veta vilka som är med i tävlingen förrän efteråt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 09 Augusti 2014 kl. 23:37
Bara ett knappt dygn kvar!

Att lämna in bidrag ja, men när får man se dem och börja rösta?

Skafte

Tävlingsledningen kommer jobba för högtryck under den kommande veckan och hoppas att första röstningen kommer börja redan innan helgen!

Limpfittz

-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/