AFOL vs AFOL 2014: Plast from the past

Startat av Skafte, 01 Juli 2014 kl. 15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: THSH83 skrivet 21 Juli 2014 kl. 02:38
Hur kommer röstningen att ske? Och kommer det finnas möjlighet att se bidragen?
MVH Thord

Alla bidrag väljs ut att tävla mot ett annat slumpvis bidrag i delfinaler. Sedan åttondelsfinal, kvartsfinal osv tills en vinnare är utsedd.

Efter att de första delfinalerna är klara kommer du ha sett samtliga bidragen. Inte innan. Alla bidrag hålls anonyma fram tills tävlingen är klar och vinnaren utsedd.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Det funkar mer precist så att jag kommer starta en ny forumtråd med omröstning per "duell". I varje omgång kommer duellerna publiceras samtidigt (t ex alla åttondelsfinaler samtidigt). Röstningen kommer vara öppen ca en vecka per omgång, sedan sker ny lottning mellan de vinnande bidragen till nästa runda.

Några bidrag har redan kommit in! Byggbyggbygg!  :)

andreaseldh

Får man rösta på sitt eget bidrag?

Skafte

andreaseldh

... men i övriga dueller där man inte själv deltar? Eller är det enklare att tävlande inte får rösta alls?

Anders67

Citat från: andreaseldh skrivet 22 Juli 2014 kl. 06:37
... men i övriga dueller där man inte själv deltar? Eller är det enklare att tävlande inte får rösta alls?

Det är nog bra om så många som möjligt röstar, jag tror att att medtävlande är specielt duktiga på att bedömma hur bra något är, och vad som krävs för att få en röst!
Så rösta på alla bidrag utan era egna!

Skafte

Precis så.

Jag sitter och klurar ut hur det skall gå till om det inte kommer in exakt 16, 32 eller 64 bidrag.  :) Kanske det/de "utslagna" bidrag som fick flest procent i sina respektive omröstningar går vidare som "Lucky Losers" som det heter i sprintskidåkning. Borde ju garantera att ett bra bidrag kommer vidare om de råkar lottas mot det allra bästa, så att säga.

Muede

/ Muede

andreaseldh

Men håll gärna hemligt vilka som är lucky loosers i så fall!

Limpfittz

Sista dagen är 10 aug, kommer några bidrag visas innan detta datum? För jqg kommer fan inte bli klar förens i aug någongång (stora BL ordrar) och vill ju inte vara sist så jag får lite röster :(
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Skafte

Nej, alla bidrag kommer presenteras mer eller mindre samtidigt, i första röstningsomgången!

Citat från: andreaseldh skrivet 22 Juli 2014 kl. 12:53
Men håll gärna hemligt vilka som är lucky loosers i så fall!

Det blir svårt, resultatet av omröstningen publiceras direkt när den är avgjord.

andreaseldh

Gör ni en ny lottning mellan varje röstningsomgång?

Skafte

Stigge72

Hur är det med de saker som TLG släppt ifrån sig som egentligen inte är bitar men fullt användbara?

Skafte

Citat från: stigge72 skrivet 31 Juli 2014 kl. 08:36
Hur är det med de saker som TLG släppt ifrån sig som egentligen inte är bitar men fullt användbara?

Om Lego tillverkat det och det är helt så är det OK. Ja, inte kläder kanske. Använd sunt förnuft. Är du tveksam, skicka ett PM eller mail!