Lundgren's "Big Rig Shop" (Stora fordon/maskiner)

Startat av Lundgren, 07 April 2014 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Rejält stor som sagt, satt och funderade när du byggde cheeses slopsen om det inte varit enklare med dubbelbreda slops 85984 hade ju blivit bra mycket enklare att få en rak kant än med enkla som lätt vill spreta iväg lite grann.
Men dom dubbla kanske är mer än dubbelt så dyra och då får man ju väga in pris/funktion, sen är det ju en fråga vad har jag hemma, vad ska beställas.

/ByggareDan

Lundgren

Helt rätt ByggareDan! Om någon tänker bygga den så är det bara att göra det lättare för sig och köpa dem som är 2 studs breda! Det var jävulskt tidsödande och knepigt att få till alla 136 st rakt o snyggt!

Lundgren

Färdig!

Nästa projekt på listan blir nog en Renault Magnum.

ByggareDan

Vilken bjässe till truck, att den är stor fattar jag ju (om jag jmf med din tegelväg) men hur stor?
Vore ju roligt med någon referens, kanske ett vanligt citybygge eller tecnicbygge bredvid som jämförelse.
Ashman's lastbil fick man ju ett hum om storleken då Hulken och en liten bandvagnshistoria var med som jmf.
Så jag säger som jag sa till honom att jag är djupt imponerad av er som verkligen fullföljer era innersta drömmars byggen trots motstånd från oförstående omgivning. (kollegor, sambos, mammor osv.)

/ByggareDan

Lundgren

@ Ashman... hahaha jo visst är den alldeles underbart vacker!  ;D ::)

@ ByggareDan, självklart kan jag ordna det! Kommer om ett tag!

Satte precis upp lite hyllor och städade iordning lite i min "mancave"

Lundgren

Här kommer det ett helt gäng med bilder för storleks jämförelse
(O ja det saknas några LBG tiles på Tow Trucken  >:( )

ByggareDan

Oj nu ser man ju hur enormt stor den är, när man har lite jämförelseobjekt så jag får tacka för bilderna.
Under din färdigbild hade du skrivit att nästa bygge troligtvis blir en Renault Magnum men jag läste Megane först och tänkte från stora truckar/lastbilar till personbilar (tyckte det lät konstigt) så då läste jag om och läste rätt, skulle iofs. vilja se en Megane i denna size  :D

/ByggareDan

Lundgren

Hehe njae någon Megane får du tyvärr inte se ifrån mig iaf! ;)

Du kommer däremot att få se mig bygga ihop en kopia utav denna Magnum.
Den drivs utav 2 st buggy motorer så det är en riktig racer!

Ashman

Haha, gillar att du smugit in ett par pärmar i din lekhörna så du kan maskera det som "kontor". Öppnar man pärmarna finner man bygginstruktioner?  ;D  :D

Häftigt rum du har att bygga i. Själv har jag en yta som är för liten för större byggen så jag får släpa fram och tillbaka grejerna till matbordet.

MartinAberg

Citat från: Lundgren skrivet 31 December 2014 kl. 18:35
Ingen idé att pma! Jag behöver också! :)

Vill gärna ha svart, blått o grått! ;)
Missbedömde storleken på slangarna, så vi hade bara blått i 4 mm och väldigt lite av denna varan.
Om ni är intresserade kan ni få 30-40 cm var, bara att skicka adress via PM.
Notera dock att det finns en hel del tryck på dessa luftslangar. Om det är intressant kan ni få en bild först.

Ashman

Citat från: MartinAberg skrivet 13 Januari 2015 kl. 18:06
Citat från: Lundgren skrivet 31 December 2014 kl. 18:35
Ingen idé att pma! Jag behöver också! :)

Vill gärna ha svart, blått o grått! ;)
Missbedömde storleken på slangarna, så vi hade bara blått i 4 mm och väldigt lite av denna varan.
Om ni är intresserade kan ni få 30-40 cm var, bara att skicka adress via PM.
Notera dock att det finns en hel del tryck på dessa luftslangar. Om det är intressant kan ni få en bild först.
Jag tar gärna lite för att prova och om det funkar kanske vi kan gå ihop och köpa en rulle nånstans, eller det är kanske onte på rulle? Jag pm:ar :)

Lundgren

Hoppsan, här har det varit "dött" alldeles för länge :(

Har bara haft väldigt mycket annat att göra på hemma fronten. (Poolbygge, spa och Lotus Super Seven för att nämna några bara haha)
MEN jag har faktiskt samlat på mig ca 30 000 bitar sedan sist så uppdateringar kommer att komma snart igen! Håll ut ni som gillar stora lastbilar/fordon!