[MOC] TV-butik på en bakgård

Startat av jalex, 06 April 2014 kl. 21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Tack för alla kommentarer! :D

Citat från: andreaseldh skrivet 06 April 2014 kl. 21:39
Det är så härligt att allt är snett och vint. Hur har du lyckats med markläggningen, sitter några av bitarna lite löst, eller?

Ja om jag skulle vända den upp och ner så är det en del bitar som faller av :) På något ställe har jag använt "1x1 slope".

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Myko

Snyggt! Gör du klistermärken eller photoshoppar in dekalerna?

marpe

Tillägg. Skylten med TV & Video ser ut som 1 x 5 tile?

Roger Brickjet

Grymt snyggt! Gillar verkligen skalan och allt som alla andra redan nämnt! :)

andreaseldh

#20
Citat från: o0ger skrivet 07 April 2014 kl. 11:50
Det finns några andra byggare som jag har hittat som bygger i liknande stil. Jag rekommenderar att ni kollar in dem: SabbyM och AT94.

Wow!

Och här https://www.flickr.com/photos/at94/3391189878/ fick jag ett tydligt svar på min fråga om markläggningen.

EDIT:
Som även kom i text medan jag höll på att skriva detta inlägg.

EDIT 2:
Eller om jag missade att gå till sidan 2.

jalex

Tackar!

Citat från: Myko skrivet 07 April 2014 kl. 13:31
Snyggt! Gör du klistermärken eller photoshoppar in dekalerna?

Tack! Jag har skrivit ut från datorn på klisterpapper.

Citat från: marpe skrivet 07 April 2014 kl. 14:10
Tillägg. Skylten med TV & Video ser ut som 1 x 5 tile?

Japp, en 1x2 tile och en 1x3 tile.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Sollan

Så snyggt! Den trasiga tv apparaten är klockren!

jalex

Citat från: Sollan skrivet 14 April 2014 kl. 08:10
Så snyggt! Den trasiga tv apparaten är klockren!

Tack Sollan!  :D
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Gideon

Väldigt snyggt bygge! Många fina detaljer, men jag gillar nog särskilt huset till vänster och skrothögen.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

sjerdna

Hyllningskören fortsätter!
Och jag vill framhålla den gröna soptunnan och skylten (brevet) innanför dörr'n. Det syns ända hit att det står 'Stängt'...

#Andreas

cptCalavera

Mycket stiligt. Något som vore intressant är att se samma bygge fast med uträtade snedheter och helt fastsatta plates. Bara för att se skillnaden :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

jalex

Tack för kommentarer!

Citat från: cptCalavera skrivet 17 April 2014 kl. 00:54
Mycket stiligt. Något som vore intressant är att se samma bygge fast med uträtade snedheter och helt fastsatta plates. Bara för att se skillnaden :)

Ja det hade varit intressant, kanske hur det hade sett ut när TV-butiken hade sina glansdagar. :) Tyvärr är modellen redan isärplockad...
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Joacim

Älskar den trasiga TV! Riktigt snygg.

Tobbe Arnesson

Hoho! En till godbit! Snyggt!
Blogg: Robotkampen