[MOC] TV-butik på en bakgård

Startat av jalex, 06 April 2014 kl. 21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

En modell på en liten TV-butik inne på en bakgård (möjligtvis från 80/90-talet). Inspiration till designen fick jag från ett liknande hus som ligger mittemot vårt hus i Åmål, där det på 90-talet var en musik-butik, men som numera står tomt.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

lindyhep

Vilket härligt bygge :D

Skrothörnan är ju så rätt.

dalle

Härlig moc. Många bra detaljer som de trasiga tv-appataterna.
Det verkar som att Åmål har en arkitektur som gud glömde men snygga moc:s blir det.

andreaseldh

Det är så härligt att allt är snett och vint. Hur har du lyckats med markläggningen, sitter några av bitarna lite löst, eller?

Selander

Snygg oordning ! Det blir lätt perfekt med nya blanka legobitar, men du har fått till den slitna och sneda känslan på ett jättebra sätt.

Vibora

Snyggt och "rent" som vanligt! Gillar framförallt det ordnade kaoset med skrothörnan, hängrännan och staketet.

mordatre

Du har verkligen hittat din nisch. Känns mycket verklighetstroget. Men en stackars klonsoldat verkar ha tappat sin antenn.  :)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Anders67

Fantastiskt snyygt, så rent och snyggt men ändå slitet och skabbigt!

swestar

Citat från: Anders67 skrivet 06 April 2014 kl. 22:06
Fantastiskt snyygt, så rent och snyggt men ändå slitet och skabbigt!
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sockerbit

Oj vad snyggt. Gillar TVn med krossad skärm i bakgrunden och den ojämna skräpiga marken. Snyggt.

robban

Oj oj oj detta var klass! Sånt här vill man se längst järnvägen, baksidan av staden liksom. Gillar det som tidigare nämnts, hängrännan,tv-apparaterna, staketet, lutningen på soptunnan, antennen, marken och det rostiga brunnsgallret.
Fantastiskt!!
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

marpe

Illuwatar

Riktigt snygg bygge! :) Bevisligen går det få känsla av förfall med nya fina bitar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnusengstrom

o0ger

Jag gillar också det här (såklart). Det är jättefint. Realistiskt. Det är svårt att få till realismen i husbyggen. Man vill gärna bygga allting perfekt symmetriskt och helt rakt, men så ser inte världen ut.

Faktum är att just den här stilen på byggen är något som drog mig in i AFOL-världen och som jag har funderat länge på att prova. Men hur ska man hinna med allt? Det finns några andra byggare som jag har hittat som bygger i liknande stil. Jag rekommenderar att ni kollar in dem: SabbyM och AT94.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!