Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2014

Startat av lindyhep, 03 November 2013 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Mattias skrivet 03 November 2013 kl. 21:58
tycker jag ser en ny del i kofångaren på nya biltransportbilen i city med, kan de stämma ? :P

Nej, om du menar 1x2x2/3 slope curved i Light Bluish Gray så kom den väl i år?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Förtydligande. Biten kom i år men färgen är ny.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Hittade en bättre bild som tydligt visar en bit som varit uppe som hastigast tidigare i tråden. Citerar mig själv också så ni vet vad jag talar om. ;)

Citat från: Larry Lars skrivet 03 November 2013 kl. 20:48
Den går även att skönja på bilder av andra set. Undersidan syns på bilens vapenhållare i och översidan syns bland drakvingarna i . Det senare ser ut att innehålla åtminstone åtta stycken av dessa "A-plates".

Efter att ha studerat bilderna noga och funderat lite mer har jag nu kommit fram till att min bästa gissning skulle vara följande:

Tänk er gångjärnet 2429 fast med en fyra knoppars plate i varje ände istället för bara två. Lås nu vinkeln till 45 grader och tänk bort den runda led-delen. Biten har en tunn tvärslå med en förstärkning inåt vinkeln till. I själva vinkeln är det sedan samma tunna gods på en sorts "simhud" mellan de båda 1x4-plattorna. De båda platt-delarna har 4 knoppar var medan tvärslån är slät på ovansidan.

Med åtta bitar får du ett helt varv och kan lägga en stjärna med åtta ekrar om 2x4 knoppar vardera.

En riktigt intressant ny bit som antagfligen underlättar stadiga konstruktioner i vinkel.

Edit: Ser nu att bilden även ser ut att innehålla 1x3 inverted curved slope. Den var ny för mej, men kanske något vi redan sett på annat håll?
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Wineyard

Citat från: Larry Lars skrivet 04 November 2013 kl. 10:35
Edit: Ser nu att bilden även ser ut att innehålla 1x3 inverted curved slope. Den var ny för mej, men kanske något vi redan sett på annat håll?
Jag har aldrig sett den irl, men det är nog 13547 som finns i set (olive green) och i set (svart).
Mer att läsa om biten finns på den fantastiska bloggen The New Elementary

Risgrynsgrot

Nya LEGO Friends-påsen (Serie 4) har några nya (?) gulddetaljer samt plantor, dessa kommer nog dyka upp i andra Friends-set..

http://www.thebrickfan.com/2014-lego-set-images-revealed/

marpe

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 04 November 2013 kl. 15:31
Nya LEGO Friends-påsen (Serie 4) har några nya (?) gulddetaljer samt plantor, dessa kommer nog dyka upp i andra Friends-set..
http://www.thebrickfan.com/2014-lego-set-images-revealed/
Den långa kjolen i var fin och ny. Håret är väl nytt också?

MicroByggare

Vad bra att vi får licensierade friends figurer. Jag har överlag börjat gilla gubbarna tjejerna mer och mer.
Edit: i friends finns ännu inga gubbar  :(

ByggareDan

Nja gubbe och gubbe men Olivias pappa får väl räknas dit sen är det tunnsått.
Men precis som MicroByggare börjar jag ju också gilla tjejerna mer och mer.
Man kanske skulle börja samla alla så här i början så man om 10-15år kan visa upp en komplett Friendsfigursamling på något stort event.

/ByggareDan

marpe

Citat från: ByggareDan skrivet 04 November 2013 kl. 20:24
Nja gubbe och gubbe men Olivias pappa får väl räknas dit sen är det tunnsått.
Förutom pappa Peter (2012) så finns ju Andrew & Matthew (2013), som ju inte platser i tråden.  ;) Hoppas på fler gubbar 2014 från Friends och LEGO Disney. :)

Larry Lars

Bland bilderna på nytt City tycker jag mej se nya fälgar och däck som har mer realistisk look och en höjd som passar till stänkskärmen 50745. På båttrailern ser det ut att vara ett helt nytt däckmönster som gör att jag har svårt att se att det skulle kunna vara någon storlek och typ vi sett tidigare.

by tormentalous, on Flickr

ByggareDan

Jag tycker att det ser ut som om det är technicsaxle kryss-koppling på fälgarna istället för pins-koppling.

/ByggareDan

Larry Lars

Citat från: ByggareDan skrivet 11 November 2013 kl. 18:01
Jag tycker att det ser ut som om det är technicsaxle kryss-koppling på fälgarna istället för pins-koppling.

/ByggareDan

Något kryssliknande är det, men fälgen här måste vara något mindre än den med ekrar och "technic-hole". Kikar du på insidan av fälgarna till Blixten McQueen eller liknande så ser du något som liknar dessa kryss-hål. Detta bör vara ett mellanting med tanke på hur lite utrymme det är runt däcket i stänkskärmen.

o0ger

Har det funnits fotbojor tidigare?

Eigenbrötler

däckmönstret har funnits tidigare, men inte i samma storlek.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Larry Lars

Citat från: o0ger skrivet 11 November 2013 kl. 18:53
Har det funnits fotbojor tidigare?

De känns nya för mej. Om det inte är så att det suttit en på ett spöke i någon jätteborg jag inte fått köpa. ;)

Med denna polis-van följer även en ny "änterhake" eller vad man skall kalla den. Välkommet eftersom den tidigare var vek och lätt gick sönder i trådhålet.