Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2014

Startat av lindyhep, 03 November 2013 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter

Citat från: ozp skrivet 14 November 2013 kl. 07:16Ser ut som ett nytt sjögräs. Najs

http://www.flickr.com/photos/hothbricks/10821086504/in/photostream/
Hoppas att den kommer i något icke licens set så att vi kan få med den i en eventuell XXX.

lindyhep

Citat från: o0ger skrivet 03 November 2013 kl. 20:00
Det finns lite nya bitar på den här bilden: http://www.flickr.com/photos/tormentalous/10632432863/

En 1x1 round plate med lite skruvad "mjukglass" på toppen. Guld i det här settet.

En ny 1x1 grön växt.

En liten tiger.

Här finns den i icke-licens :D

Tie Fighter

Citat från: lindyhep skrivet 14 November 2013 kl. 07:54
Citat från: o0ger skrivet 03 November 2013 kl. 20:00
Det finns lite nya bitar på den här bilden: http://www.flickr.com/photos/tormentalous/10632432863/

En 1x1 round plate med lite skruvad "mjukglass" på toppen. Guld i det här settet.

En ny 1x1 grön växt.

En liten tiger.

Yay!

Här finns den i icke-licens :D

mechamike

"gräset" finns även i olive green i ett av de nya sw set:en! :D
?

mechamike

Citat från: o0ger skrivet 13 November 2013 kl. 22:42
Nu har det även kommit ut några bilder på de nya Star Wars-setten. De ser däremot supertråkiga ut. Vad har hänt med Star Wars? :(

Ta det lungt o0ger.. det kommer fler set..du kommer INTE bli besviken. Lägg undan pengar är mitt tips som SW fan!   ;) ::)     :-X
?

o0ger

Citat från: mechamike skrivet 14 November 2013 kl. 08:29
Ta det lungt o0ger.. det kommer fler set..du kommer INTE bli besviken. Lägg undan pengar är mitt tips som SW fan!   ;) ::)     :-X

Okej Mecha, nu blev jag nyfiken! Jag börjar spara pengar nu då :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 13 November 2013 kl. 22:44
De nya pistolerna som man kan skjuta är ju en jättedålig idé. Dels lär väl ammuntionen försvinna tämligen snabbt när småbarn leker med dem, och AFOLs får återuppleva fasorna från förr (tänker på megafon-pistolerna)

Den nya "Standard Issue Round Plate Gun" är väl tänkt att ge leken den action och interaktivitet som annars inhämtas via datorer och TV-spel. Egentligen hör väl det allmänna förfasandet til SW 2014-tråden, medan diskussionen här borde gälla bössans värde som ny bit.

by THE BRICK TIME Team, on Flickr

Det intressanta blir att se hur den går att foga samman med annat. Generellt sett så brukar ju vapen ge oss, det annars så sällsynta, koppling med svag lutning.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Ser ut som en 1x3 plate i Olive Green på AT-AP ()
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Cheese slopes i Sand Blue på General Greivous Wheel Bike ()

mordatre

Citat från: o0ger skrivet 14 November 2013 kl. 08:45
Citat från: mechamike skrivet 14 November 2013 kl. 08:29

Okej Mecha, nu blev jag nyfiken! Jag börjar spara pengar nu då :)

Lite off topic; men jag antar Mecha pekar på en ny UCS. AT-AT eller Sandcrawler.  ???

On topic: Nya Technic motorcykelhjulet 88517 i trans clear på Grievous wheelbike. Vet inte vad jag ska ha det till men jag vill ha många.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

marpe

Citat från: Tie Fighter skrivet 14 November 2013 kl. 07:51Hoppas att den kommer i något icke licens set så att vi kan få med den i en eventuell XXX.
Visst vore det en trevlig XXXväxt. Hoppas att det blir fler växter i år. Tre växter var lite klent.  ;)

Larry Lars

Finns nästan inget svårare än att avgöra om en bit från "technic" är ny eller inte. Svårt också att lista ut vad den skulle heta i olika databaser.
Det jag misstänker för att vara något nytt är biten som robot-benen i är fästa med. Korta technic-axlar i ändarna med 90 graders vinkel och sidohål.

Edit: Ser nu att den heter 10197 och har funnits med även 2012, 2013.Pinsamt. :-[

Superkalle

Citat från: Larry Lars skrivet 14 November 2013 kl. 17:41
Edit: Ser nu att den heter 10197 och har funnits med även 2012, 2013.Pinsamt. :-[
Inte alls pinsamt.
Det är ju så mycket bitar nu så hälften vore nog... :D

Larry Lars

Här om året kom småbarnslego som hade tillägget "Easy to Build" och stoora bitar som typ hela underreden till bilar. Ny uppgraderas konceptet till temat "Juniors" och innehåller även superhjälte-set.

När det gäller nya bitar tvekar jag naturligtvis inför att nämna gigantiska polisstationsformade väggsjok, men det finns annat att lägga märke till. Rampen här kan vara exempel på en ny användbar bit. Sedan finns det också en intressant fråga när det gäller hela det här temat. Det ser ut att vara ganska mycket printade bitar, men frågan är om det inte är ett enda klistermärke.

Om de små klumpiga fingrarna inte förväntas kunna bygga en bil lär det också vara svårt att klistra dit framlyktorna på 1x4 tile. Är dessa verkligen printade så bjuder temat på en del kul bitar.

Wineyard

Citat från: Larry Lars skrivet 16 November 2013 kl. 14:20
När det gäller nya bitar tvekar jag naturligtvis inför att nämna gigantiska polisstationsformade väggsjok, men det finns annat att lägga märke till. Rampen här kan vara exempel på en ny användbar bit. Sedan finns det också en intressant fråga när det gäller hela det här temat. Det ser ut att vara ganska mycket printade bitar, men frågan är om det inte är ett enda klistermärke.

Om de små klumpiga fingrarna inte förväntas kunna bygga en bil lär det också vara svårt att klistra dit framlyktorna på 1x4 tile. Är dessa verkligen printade så bjuder temat på en del kul bitar.
Vad är det för bit som sitter på dörren egentligen? Den ser lite märklig ut...