Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2014

Startat av lindyhep, 03 November 2013 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Lews

Citat från: Larry Lars skrivet 11 November 2013 kl. 19:50

De känns nya för mej. Om det inte är så att det suttit en på ett spöke i någon jätteborg jag inte fått köpa. ;)

Med denna polis-van följer även en ny "änterhake" eller vad man skall kalla den. Välkommet eftersom den tidigare var vek och lätt gick sönder i trådhålet.

by tormentalous, on Flickr

Är inte framrutan också ny? Den kommer köpas hursomhelst, gillar verkligen designen på den.  :D

shiftaltcmd

insurrection

Citat från: shiftaltcmd skrivet 11 November 2013 kl. 22:08
Citat från: o0ger skrivet 11 November 2013 kl. 18:53
Har det funnits fotbojor tidigare?

Fast den där är väl brickbuilt, är verkligen city-varianten det?

o0ger

Exakt, i det settet så är det en technic ball som sitter ihop med en vanlig svart kedja.

Men ta en tiit på den här bilden: http://www.flickr.com/photos/tormentalous/10789132696/lightbox/, och zooma in. Den där bojan är inte brick built.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Citat från: Larry Lars skrivet 11 November 2013 kl. 16:37
Bland bilderna på nytt City tycker jag mej se nya fälgar och däck som har mer realistisk look och en höjd som passar till stänkskärmen 50745. På båttrailern ser det ut att vara ett helt nytt däckmönster som gör att jag har svårt att se att det skulle kunna vara någon storlek och typ vi sett tidigare.

De e vanlig "city-axel" som hjulen sitter på...

Fälgen: 11208
Däcket: 11209

Larry Lars

Citat från: Nextuz skrivet 12 November 2013 kl. 00:00
De e vanlig "city-axel" som hjulen sitter på...

Fälgen: 11208
Däcket: 11209

Tack för informationen.
Där ser man. 2013 redan, det hade jag missat.

Verkligen ett välkommet tillskott. På bilden ovan ser man däck och fälg tydligt i förhållande till den större varianten. Nästan allt man bygger med de mer traditionella city-hjulen ser genast ut som "leksaksbilar". ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mechamike

Är det inte en ny bössa i de nya Lego movie set'en? påminner lite om Dino bössan men lite annorlunda?
?

marpe

Citat från: o0ger skrivet 13 November 2013 kl. 14:30
Jag gissar att de här vagnshjulen kommer dyka upp i en Etzel-MOC inom en snar framtid.  :)
Även den hjärtformade juvelen i länken ovan är ny.

Larry Lars

På nybitsfronten ser jag något ganska oväntat. "Hero Factory", ett tidigare smått ointressant tema, gör en omstart som mech-tema med minifigurliknande robot-piloter. Ett närmande till "System" med fler vanliga bitar och mycket nytt som ser cool ut. Vad sägs t.ex. om "sitsen" på denna bilden?

shiftaltcmd

Citat från: Larry Lars skrivet 13 November 2013 kl. 17:31
På nybitsfronten ser jag något ganska oväntat. "Hero Factory", ett tidigare smått ointressant tema, gör en omstart som mech-tema med minifigurliknande robot-piloter. Ett närmande till "System" med fler vanliga bitar och mycket nytt som ser cool ut. Vad sägs t.ex. om "sitsen" på denna bilden?

Påminner om robotarna i Pacific Rim. Warners är med på ett hörn.

Larry Lars

Citat från: shiftaltcmd skrivet 13 November 2013 kl. 17:46

Ha! Jag gjorde aldrig den kopplingen själv, men du har så rätt. "Invasion From Below" tyder rent av på en högst ogenerad koncept-stöld.
Intressant också att se hur teckningarna på förpackningarna får robot-figurerna att se ut som tidigare fullstora karaktärer från temat. Är detta ett parallelltema i annan skala, så som de hade en kort sväng med "Bionicle"?

Känns lite som att detta skulle kunna komma som animerad TV-serie också.

Roger Brickjet

Citat från: Larry Lars skrivet 13 November 2013 kl. 19:12
Citat från: shiftaltcmd skrivet 13 November 2013 kl. 17:46

Ha! Jag gjorde aldrig den kopplingen själv, men du har så rätt. "Invasion From Below" tyder rent av på en högst ogenerad koncept-stöld.
Intressant också att se hur teckningarna på förpackningarna får robot-figurerna att se ut som tidigare fullstora karaktärer från temat. Är detta ett parallelltema i annan skala, så som de hade en kort sväng med "Bionicle"?

Känns lite som att detta skulle kunna komma som animerad TV-serie också.
De är otroligt söta för att vara krigande robotar :) Och har man redan alla 5(!) varianterna av Stormer så är det här ganska uppfriskande. Ska bli kul att se hur hjälmarna ser ut på vanliga figurer, hoppas de passar!

o0ger

Hero Factory ser mycket intressant ut. Måste helt klart köpa några av dem.

Nu har det även kommit ut några bilder på de nya Star Wars-setten. De ser däremot supertråkiga ut. Vad har hänt med Star Wars? :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Citat från: o0ger skrivet 13 November 2013 kl. 22:42
Hero Factory ser mycket intressant ut. Måste helt klart köpa några av dem.

Nu har det även kommit ut några bilder på de nya Star Wars-setten. De ser däremot supertråkiga ut. Vad har hänt med Star Wars? :(
Antagligen för att det är prequel-set.  ;D De nya pistolerna som man kan skjuta är ju en jättedålig idé. Dels lär väl ammuntionen försvinna tämligen snabbt när småbarn leker med dem, och AFOLs får återuppleva fasorna från förr (tänker på megafon-pistolerna)