Sangela och Shutters LEGO-rum KLART!

Startat av shutter, 24 September 2013 kl. 22:37

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Efter att ha slagit våra "påsar" ihop(a) http://www.swebrick.se/index.php?topic=4840.msg84791#msg84791 och Shutter insett det ohållbara i att ha LEGO-tågbanan i husets dubbelsäng http://www.swebrick.se/index.php?topic=4327.msg73615#msg73615 var det dags för tillökning i form av ett eget LEGO-rum.

Efter att ha rensat i förrådet har vi med arbetskläderna på spikat reglar, isolerat och lagt golv för glatta livet senaste dagarna. LEGOt har länge legat delvis nerpackat och abstinensen varit svår så motivationen av bygget är hög. Händighet har vi fått på köpet. Nu skall vi ställa klockan på ringning tidigt så vi kan gå upp och slipa och måla!
;)

Eigenbrötler

kul! hur många kvadrat blir rummet på?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

janimakaj

Kul!  :D ska bli kul och se hur de blir när de är klart :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Roylex

Det här var spännande  :).
Ser verkligen fram emot att se mera.

shutter

Citat från: Eigenbrötler skrivet 24 September 2013 kl. 23:09
Ingen aning men ska rymma en LEGO-stad på ca 11x5 baseplate (32x32).  8)

mechamike

Citat från: shutter skrivet 25 September 2013 kl. 17:18
Citat från: Eigenbrötler skrivet 24 September 2013 kl. 23:09
Ingen aning men ska rymma en LEGO-stad på ca 11x5 baseplate (32x32).  8)

ahhh.. Kul.. Lego är iibland en "dyr" hobby.. inte pga av Lego men pga av alla byggnationer.. vore kul med en handuppräckning av alla som byggt om för att få plats med Lego..
?

shutter

Nya innerväggen på plats. Spackling klar. Målning pågår. Varför går det alltid mer färg än man beräknat ??? Kanske beror på att vi bestämde oss för att måla om taket också när vi ändå var i farten.
Friskluftsventil har vi sågat upp hål för och kommer montera på ett extra partikelfilter för att skydda LEGO-staden mot pollen ;)
Tre lager färg på väggarna ska vi ha så det blir till att måla vidare...

Carl T

När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Hassel

Ett eget lego-hobbyrum vore en dröm att ha.  :P

de Gothia

Oj oj! Vad roligt att se hur lego rummet växer fram! Nu har ni en egen affärsverksamhet! Bygga legorum/hus åt folk! =) Jag vill också ha så stort ju! =)

shutter

Citat från: de Gothia skrivet 28 September 2013 kl. 18:17
Oj oj! Vad roligt att se hur lego rummet växer fram! Nu har ni en egen affärsverksamhet! Bygga legorum/hus åt folk! =) Jag vill också ha så stort ju! =)
Tack! Du har 100% rätt. 1:e oktober startar vi vårt gemensamma företag med arbetsnamnet Blåmesen bygg och hemnära tjänster! Vi kommer bygga om och till rum för alla möjliga ändamål åt folk :D

shutter

shiftaltcmd

Imponerande verktygssamling. Ska bli kul att se när det är klart.

shutter

Nu har vi börjat med finliret runt fönsterna. Det blir ett lyft för hela huset!
Skaplig utsikt eller ;)

Svartkrut

Wow coolt! Ett legorum vore coolt att ha. Ska bli kul att se hur ert legorum blir. Ser ut som att ni jobbar på mycket bra.  :)