Sangela och Shutters LEGO-rum KLART!

Startat av shutter, 24 September 2013 kl. 22:37

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

En 1,30 djup LEGOstad kräver en pall att stå på för att nå in.

Layouten för vägen och spåren tar form.

Perrong och station på plats.

MOC av Friends caffe' med park.

Magnus den store

Intressant och se hur ni jobbar med cellplast men det måste vara jobbigt med smulorna. :P

Ps: Er väggventil Fresh TL-F sitter mig veterligen upp och ner. Någon särskild orsak till det? Ds.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

shutter

Citat från: Magnus den store skrivet 08 December 2013 kl. 20:25
Ps: Er väggventil Fresh TL-F sitter mig veterligen upp och ner. Någon särskild orsak till det? Ds.
Kanske den gör. ska kolla.

Illuwatar

Ser fint ut det där. :)  Men kan ni gå runt detta 1.3m djupa bord? Jag får ont i ryggen bara av att se bilden - ingen bra arbetsställning där inte...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sangela

ILLUWATAR SA:
Ser fint ut det där. :)  Men kan ni gå runt detta 1.3m djupa bord? Jag får ont i ryggen bara av att se bilden - ingen bra arbetsställning där inte...

Det är just det som jag har känt av nu under uppbyggnationen av staden och man kan ju inte gå runt. Men ska man ha det mest som en display och bara lite då och då ändra, byta och sätta till något så är det acceptabelt. Vi får bygga någon annanstans och bara sätta dit den färdiga modellen när den är klar. Men fint blir det. 
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

de Gothia

Gud vad snyggt! Riktigt avis med! =)

shutter

Nu har arbetet börjat med att uppdatera staden i vårat LEGO-rum. Först ut är stationsområdet för tre spår som har fått längre perronger, för att klara längre tåg, och ballast under alla spår. Gångbron över spåren är också på väg att byggas ut.

Detaljarbetet sker i nya arbetsrummet, även visat i "vad gjorde du för ditt LEGO".

o0ger

Hmm... LACK är en snygg hylla, men kommer de verkligen hålla? Ser ut som att den nedre hylla redan har lite för hög belastning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shutter

Citat från: o0ger skrivet 17 December 2014 kl. 15:36
Hmm... LACK är en snygg hylla, men kommer de verkligen hålla? Ser ut som att den nedre hylla redan har lite för hög belastning.
Vi får se ;) Enligt IKEA ska de palla för 15 kg...

Selander

Jättefint stationsområde.
Men tiles som syllar skulle bli pricken över i, eftersom det blir så massivt mörkgrått annars. :)

shutter

Citat från: Selander skrivet 17 December 2014 kl. 16:02
Men tiles som syllar skulle bli pricken över i, eftersom det blir så massivt mörkgrått annars. :)
Stämmer. Med perrongen i DBG så är det totalgrått. Hoppas på dark brown 1x1 snart...

robban

Citat från: shutter skrivet 17 December 2014 kl. 16:18
Citat från: Selander skrivet 17 December 2014 kl. 16:02
Stämmer. Med perrongen i DBG så är det totalgrått. Hoppas på dark brown 1x1 snart...

LBG tiles på perrongen kanske?
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

shutter

CitatLBG tiles på perrongen kanske?
Bra idé. Något till nästa BULK...

Nextuz

Citat från: o0ger skrivet 17 December 2014 kl. 15:36

Lack brukar hålla ruskigt bra, även för mer än 15 kilo :)
De brukar mer vara folks fastsättning i väggen som ger vika :P