Sangela och Shutters LEGO-rum KLART!

Startat av shutter, 24 September 2013 kl. 22:37

Föregående ämne - Nästa ämne

42Hz

Citat från: shutter skrivet 07 Oktober 2013 kl. 09:44
Nu har vi börjat med finliret runt fönsterna. Det blir ett lyft för hela huset!
Skaplig utsikt eller ;)

Sicket lyx! :)
Det blir väl inget direkt solljus på LEGO:t via fönstret? ;)
//Harri

shutter

CitatDet blir väl inget direkt solljus på LEGO:t via fönstret?
Nix! Inget jag räknar med. Om det visar sig komma in en solstråle i alla fall ska vi allt styra upp den saken ;)

Sangela

Här kommer en uppdatering av legorummet, nu har vi kommit till dammsugning av tågrälsen och uppsättning av konsoller till hyllor för att visa upp våra legoalster på.  Ser fram emot att bygga in naturen i staden sen. Det blir mitt gebit, medan staden blir mestadels Shutters.
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

MartinAberg

Trevligt med ett dedikerat Lego-rum, lite lätt avis ;)

carlmagnuso

shutter

Åter till LEGOrummsbygget! En rad med hyllor är monterade och LEGOt "uppe". Sen har vi börjat med underredet till själva skivan som skall rymma LEGO-staden. Sangela kom på att det kan bli svårt att nå hyllan när allt är på plats och skivan är 130 cm djup...

shutter

Det tar sig för LEGO-rummet. Sangela skruvar i innersta delen av bordsskivan som kommer bli sjuuukt stor.

shutter

Efter att Shutter har gjort sista tillpassningen med sågen kom så de stora bänkskivorna på plats så vi kunde skruva fast dem. En sista list i framkant blev det också och nu ÄR LEGORUMMET FÄRDIGT ;D ...

...Vilket var högst välkommet då vi genast börjar bygga upp för utställning i Malmö museum under höstlovet. Flygplats på 3x6 basplattor på gång.

minus

Anders67

Kul att få följa erat arbete och grattis till att det nu står klart!

AndersI

Verkligen grattis till ett (som det ser ut) välgjort arbete! Såna här trådar får även mig att börja tänka på renovering av hobbyrummet - jag har alldeles för lite plats att ställa undan byggen som inte ska rivas [än].
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Sollan

Roylex

Grattis till ett fantastiskt jobb och ett fint LEGO-rum.

Illuwatar

Ser riktigt bra ut! :) Får gratulera till ett väl utfört arbete och till en dröm som nu antagligen har uppfyllts... (nog är det så man blir inspirerad - har ju utrymmena, behöver bara få ur tummen och sätta igång).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Record

Kan bara stämma in i grattis kören, det ser riktigt trevligt ut, och vad kul att ni kunna göra detta tillsammans!
Friskt satsat, hälften vunnet..