Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP Biobygge

Startat av Svartkrut, 15 Augusti 2013 kl. 18:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Ända sedan jag såg de första bilderna på Palace Cinema så har jag velat bygga ut den och göra den mer verklig en riktig bio. Köpte PC i våras och har sedan väntat på mer bitar för att kunna inleda projektet. Började i söndags och har redan gjort slut på en massa bitar. Inser att det kommer krävas några bricklinkordrar för att få det hela klart, men det ordnar sig väl. Övervåningen är inte färdiginredd. Där ska det bli en större salong med fler sittplatser än den mindre på nedervåningen. Fasaden på övervåningen är inte helt korrekt, då jag använt lite olika bitar mellan fönstren och så, men det ska jag fixa. Här är några snabba bilder på hur det ser ut hittills.

andreaseldh

Mycket snyggt! Gillar den geniala enkelheten i biofåtöljerna och det fiffiga golvet vid godisshopen.

malmen

Instämmer med föregående talare, mycket snyggt! En bio ska vara av lite storlek :)

Magnus den store

Förbättring på storlek och detaljer. Får biljettkassorna vara kvar?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Kanon, underbart moddat, toan gillar jag skarpt, och storleken är inte att leka med :-)

Majkel

Väldigt snyggt! Hela rasket!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

MartinAberg

Ser ut som en riktigt trevlig biosalong.
Gillar detaljerna :D

-DoNe-

Grymt snyggt byggt! älskar alla detaljer i interiören!  :D

Svartkrut

Tack för den fina responsen!
Citat från: Magnus den store skrivet 15 Augusti 2013 kl. 20:10
Förbättring på storlek och detaljer. Får biljettkassorna vara kvar?
Biljettkassorna har jag flyttat till samma disk där man köper läsk och godis. Lite som på Filmstaden. Kanske ska ge mig på att bygga en biljettautomat också. Får se hur det utvecklar sig.  ;D

Sollan

Väldigt snyggt! Många fina detaljer. Toalettutrymmet är en klar favorit.

J. Israelsson

En enorm förbättring av originalet. Jag är besviken på originalets biosalong som känns så mesig. Så här ska det se ut!

/ji
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

o0ger

Jag instämmer med de andra. Det här ser jättebra ut! Ska bli kul att se den klar sen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Roger Brickjet

Härligt att se! Det enda jag skulle vilja klaga på är att jag nu inte kommer kunna köpa en egen och bara bygga enligt instruktionerna :)

andreaseldh

Skulle vara intressant att se "det futtiga originalet" för jämförelse. Kan nån lägga upp bilder eller länk?