BR Lego Minfig Polybag 5001121-1

Startat av mechamike, 22 April 2013 kl. 13:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Tydligen händer något på måndag?!
Lansering i alla butiker samtidigt (som redan gått om intet). Eller vad?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

marpe

Citat från: Superkalle skrivet 23 April 2013 kl. 22:09
Intressant att BR verkar vara tryckt på mössan. Vad jag vet har TLG en policy att inga andra varumärken än LEGO får tryckas på LEGO-bitar...bara klistermärken är tillåtna.
Off topic: Om det stämmer så verkar det finnas undantag.
http://www.bricklink.com/catalogList.asp?q=Adidas%20-sticker%20-stickers
Sökningar på andra stora varumärken som Coca-cola ger liknande resultat.

On topic:
Tack för bilderna på gubben.  :)

shiftaltcmd

Någon som kan tänka sig att köpa ut/langa till en stackare som bor långt från BR-butikerna?
Gärna två stycken.

marpe

Jag kan langa två till dig, om det finns i Linköpings centrum. Åker om en timme. Skicka adress via PM.

Superkalle

Off-topic:
Ja, det finns massa äldre bitar med tryckta varumärken. Vet inte hur gamla de där fotbollarna med Adidas är. Men det jag hörde gällde nyare set och att TLG de senaste åren haft en policy att inte trycka andra varumärken på sina bitar - och det inkluderar vad jag förstått även Ferrari (co-branding) och  Vestas och Maersk (co-promotion)...tror allt det där varit klistermärken, även på minifigsen. Kanske gör man undtantag för bitar som i sin tur specialdesignats för ett visst brand (i detta fall BR-hatten) - jag vet inte. Men om någon kan hitta en tryckt företagslogga på en standard LEGO-bit i ett ganska nytt set, så vore det kul att se. (LEGO Mythbusters typ :) )

marpe

Jag köpte ett par påsar för eget bruk och fyra extra. Två av dessa håller jag åt shiftaltcmd om han vill ha? De andra två påsarna köpte jag utifall någon glesbygdsbo behöver.  :) Kvitto finns.

@Superkalle. Tack för all din specialkunskap. Den betyder mycket.  :)

MartinAberg

Någon som vet hur passa bråttom jag behöver ha för att skaffa två?
Några problem att åka och handla på Lördag i Göteborg?

Superkalle

Citat från: marpe skrivet 24 April 2013 kl. 15:37
Tackar.
Hoppas nu bara att det stämmer  8)

Odidoma

Citat från: marpe skrivet 24 April 2013 kl. 15:37
Jag köpte ett par påsar för eget bruk och fyra extra. Två av dessa håller jag åt shiftaltcmd om han vill ha? De andra två påsarna köpte jag utifall någon glesbygdsbo behöver.  :) Kvitto finns.

jag var och köpte idag också, men gillar ditt iniativ att köpa två extra, jag kan också skicka till er som bor utsocknes om behov finns.

Etzel

Jag har köpt totalt 22...

Men de är bokade redan. ;)

Skafte

Citat från: Etzel skrivet 24 April 2013 kl. 22:07

Ska du göra Tivolis musikkår?  ;)

Etzel

Citat från: Skafte skrivet 24 April 2013 kl. 22:19

Jag hade ju gärna behållit alla och gjort något sådant, men tyvärr är alla utom 2 tänkta att skeppas utrikes till mindre lyckligt lottade AFOLs. ;)

MartinAberg

Citat från: Etzel skrivet 24 April 2013 kl. 22:41
Citat från: Skafte skrivet 24 April 2013 kl. 22:19

Jag hade ju gärna behållit alla och gjort något sådant, men tyvärr är alla utom 2 tänkta att skeppas utrikes till mindre lyckligt lottade AFOLs. ;)
Jag får nog ta och köpa mina 2 imorgon så de inte tar slut :p

Wineyard

Inte konstigt att det va så tomt på dem i st Pers-gallerian ;) Men jag fick mina två ändå :)
Jag tycker minifigen är helt okej - önskade bara att hatten slapp "BR"

Sirre

Jag var förbi BR i Gränby (Uppsala) idag. De visste inte ens om att de hade figuren förrän de började leta efter den i lagret. :D

Hur som helst hade de 200st, så det är nog inte jättestor risk att det tar slut särskilt snart. :)