BR Lego Minfig Polybag 5001121-1

Startat av mechamike, 22 April 2013 kl. 13:24

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

BR i Kållered (Göteborg) trodde de skulle släppas senare så de låg på lagret utan deras vetskap typ.
Intressant var att man fick en BR-gubbe på köpet vid köp av två minifigs...
Detta ger ju minifigsen ett pris på 12,50:-/påse om man ändå tänkt köpa BR-gubben!

Etzel

Citat från: Sirre skrivet 25 April 2013 kl. 16:43
Jag var förbi BR i Gränby (Uppsala) idag. De visste inte ens om att de hade figuren förrän de började leta efter den i lagret. :D

Hur som helst hade de 200st, så det är nog inte jättestor risk att det tar slut särskilt snart. :)
ah, tack för den upplysningen! Jag behöver nämligen skaffa 15 till... ;D

(Sirre, fick du mitt sms om tröjorna?)

Record

Citat från: marpe skrivet 24 April 2013 kl. 15:37
Jag köpte ett par påsar för eget bruk och fyra extra. Två av dessa håller jag åt shiftaltcmd om han vill ha? De andra två påsarna köpte jag utifall någon glesbygdsbo behöver.  :) Kvitto finns.

@Superkalle. Tack för all din specialkunskap. Den betyder mycket.  :)

Är det så att du råkar ha 2 st kvar?, så klassar jag mig själv, om än lite motvilligt som glesbyggdsbo :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

mordatre

Citat från: MartinAberg skrivet 25 April 2013 kl. 17:41
BR i Kållered (Göteborg) trodde de skulle släppas senare så de låg på lagret utan deras vetskap typ.
Detta ger ju minifigsen ett pris på 12,50:-/påse om man ändå tänkt köpa BR-gubben!

jaså, i Borås fick man minsann betala fullpris för dem trots att jag köpte ett gäng minifigs.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

MartinAberg

Citat från: mordatre skrivet 25 April 2013 kl. 19:02
jaså, i Borås fick man minsann betala fullpris för dem trots att jag köpte ett gäng minifigs.
Där ser man, på personalen i Kållered lät det som typ "Visste du inte det?" när de såg min min :P

Roger Brickjet

Jag fick minsann inget alls...undrar om man kan gå tillbaka med kvittot och få den retroaktivt?

Sirre

Vafalls??
Det låter ju helt tokigt!
När personalen kollade upp det i butiken jag besökte stod det tydligen i deras dator att den skulle vara till försäljning för 25kr/st. :o

Jag skulle ju helt klart kunna tänka mig köpa minifigurer för att få BR-gubben gratis!

Nextuz

Citat från: Record skrivet 25 April 2013 kl. 18:46
Jag köpte ett par påsar för eget bruk och fyra extra. Två av dessa håller jag åt shiftaltcmd om han vill ha? De andra två påsarna köpte jag utifall någon glesbygdsbo behöver.  :) Kvitto finns.

@Superkalle. Tack för all din specialkunskap. Den betyder mycket.  :)

Är det så att du råkar ha 2 st kvar?, så klassar jag mig själv, om än lite motvilligt som glesbyggdsbo :P

jag kan handla ett gäng åt dig om du vill.
Vi ses ju den 15:e så de kan levereras då =)
PM:a mig...

MartinAberg

Citat från: Sirre skrivet 25 April 2013 kl. 22:08

Vafalls??
Det låter ju helt tokigt!
När personalen kollade upp det i butiken jag besökte stod det tydligen i deras dator att den skulle vara till försäljning för 25kr/st. :o

Jag skulle ju helt klart kunna tänka mig köpa minifigurer för att få BR-gubben gratis!
Man kunde köpa de löst för 25:- med om man ville, personalen var dock vänlig och upplyste mig om detta erbjudande :)

marpe

Citat från: Nextuz skrivet 25 April 2013 kl. 22:14
Såg detta först nu. Japp, jag har två kvar.  :) Nextuz erbjudande verkar bättre för då slipper du porto. Fast mitt erbjudande är snabbare. Välj själv.  :)

Om BR-gubbe på köpet:
Verkar inte gälla i Linköping. Jag köpte minifigurer serie 10 samtidigt utan att få någon rabatt.

Ras 74

Man skall få en BR-gubbe grattis vid köp av 2 st CM:s.
Har ni kvar kvitto ni som köpt detta och inte fått BR-gubbe,
gå tillbaka. Däremot vet jag inget om man köper 10 CM:s
om man då har "rätt" till 5 BR gubbar.
Men det är ju bara att fråga.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

MartinAberg

Var precis inne på BR i Frölunda Torg (Göteborg) och tänkte införskaffa några till våra mindre centralt boende vänner.
De ville inte sälja några till mig för de hade enöigt de inte släppts ännu, det är tydligen de BR-butiker vi varit i som släppt figurerna för tidigt...

Record

Citat från: marpe skrivet 26 April 2013 kl. 07:32
Citat från: Nextuz skrivet 25 April 2013 kl. 22:14
Såg detta först nu. Japp, jag har två kvar.  :) Nextuz erbjudande verkar bättre för då slipper du porto. Fast mitt erbjudande är snabbare. Välj själv.  :)

Om BR-gubbe på köpet:
Verkar inte gälla i Linköping. Jag köpte minifigurer serie 10 samtidigt utan att få någon rabatt.

Tack för erbjudandet, men jag kör på Nextus alternativ. Finns säkert någon annan stackare som bor glest :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Roger Brickjet

Citat från: MartinAberg skrivet 26 April 2013 kl. 14:15
Var precis inne på BR i Frölunda Torg (Göteborg) och tänkte införskaffa några till våra mindre centralt boende vänner.
De ville inte sälja några till mig för de hade enöigt de inte släppts ännu, det är tydligen de BR-butiker vi varit i som släppt figurerna för tidigt...
Konstigt, de finns ju i deras webshop också!

Ras 74

Tanken är att de SKALL släppas på måndag. Men de som jobbar där brukar ju inte ha riktig koll.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.