BR Lego Minfig Polybag 5001121-1

Startat av mechamike, 22 April 2013 kl. 13:24

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Har den här killen dykt upp i Sverige än?
?

mordatre

Ja, finns hos BRbutiker och kostar 25:- enligt deras hemsida.  Har inte varit inne och köpt någon själv ännu dock.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Magnus den store

Trevligt, det får bli en tur till BR snarast möjligast. Undra hur attraktiv denna kan vara i länder som inte har BR-närvaro? Vad jag vet finns BR bara i Danmark, Finland, Norge, Sverige och Tyskland.

Tillägg: Finns inte på BR Frölunda Torg - än.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Roger Brickjet

Tack för tipset, hade ingen aning om denna! De fanns i alla fall i Liljeholmen i stockholm.

Pekblom

Jätte konstig egentligen.BR gör reklam för sitt företag och vi KÖPER reklamen och är lyriska över att vi får göra det. :o

Älskar vi BR och TRUS som har slagit ihjäl alla leksaksaffärer i hela Sverige? >:(

Vi är rätt knäppa (inkl mig själv) eller hur? Troligen köper en när jag ser den, men endå. ???

Ras 74

Har fått lite insiderbrott tips att LEGO och BR gjort detta samarbete då BR gubben fyller 50 år.
Pris som sagt, 25:-
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Roger Brickjet

Citat från: Pekblom skrivet 22 April 2013 kl. 22:13
Jätte konstig egentligen.BR gör reklam för sitt företag och vi KÖPER reklamen och är lyriska över att vi får göra det. :o

Älskar vi BR och TRUS som har slagit ihjäl alla leksaksaffärer i hela Sverige? >:(

Vi är rätt knäppa (inkl mig själv) eller hur? Troligen köper en när jag ser den, men endå. ???
Det är ju Lego-bitarna vi vill åt! :) Vi har köpt Shell-reklam också en gång i tiden och de hemska bilarna i tre delar från McDonalds för något år sedan, bara för att det stod Lego på bitarna! Tur att de ändrat till Octan annars hade det verkligen tagit emot att köpa bränslerelaterade set idag :)

Etzel

Var inne på BR i S:t Pers-gallerian i Uppsala idag och skaffade mig några av dessa. En riktigt bra minifig är mitt samlade betyg, tryck på både fram- och baksida av torson, på sidorna och fötterna av benen, en exklusiv huvudbonad, och ett skojigt ansikte. Men det bästa är ändå att det vita trycket på den röda torson faktiskt är vitt och inte rosa som har varit fallet med alltför många minifig den senaste tiden, ex. domaren i Serie 10 och Lejonriddarna i Kingdoms.

Jag tog några bilder också:

Magnus den store

Citat från: Pekblom skrivet 22 April 2013 kl. 22:13

Både ja och nej. Jag ser det dock inte kopplingen till BR. Den finns där givetvis, men jag skalar bort allt och ser bortanför den. För mig är det ett nytt (?) ansikte, en armébyggar-torso, byxor med revärer och en ny huvudbonad.

Tack för bilderna Etzel.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Superkalle

Intressant att BR verkar vara tryckt på mössan. Vad jag vet har TLG en policy att inga andra varumärken än LEGO får tryckas på LEGO-bitar...bara klistermärken är tillåtna.

Nextuz

Har aldrig sett tryck på sidan av ett ben förr.. tror jag.. påminn mig vart de finns =)

Etzel

Citat från: Nextuz skrivet 23 April 2013 kl. 22:19
Har aldrig sett tryck på sidan av ett ben förr.. tror jag.. påminn mig vart de finns =)
Flera av samlarminifigurerna har det, t.ex. pyjamas-killen . Även LEGO Club Max hade sid-tryck, .

Nextuz

Citat från: Etzel skrivet 23 April 2013 kl. 22:31
Citat från: Nextuz skrivet 23 April 2013 kl. 22:19
Flera av samlarminifigurerna har det, t.ex. pyjamas-killen . Även LEGO Club Max hade sid-tryck, .

Ahh.. tackar o bockar :)

Pekblom

Citat från: Superkalle skrivet 23 April 2013 kl. 22:09
Intressant att BR verkar vara tryckt på mössan. Vad jag vet har TLG en policy att inga andra varumärken än LEGO får tryckas på LEGO-bitar...bara klistermärken är tillåtna.
"the code is more what you'd call "guidelines" than actual rules. Welcome aboard the Black Pearl, Miss Turner . "
eller
En policy är väll något man har tills någon vill betala tillräckligt mycket för att man skall ändra den?  ;)
Gubben är hur som helst jättefin.

Ras 74

@ Superkalle: tänk att detta är BR, liknande har varit Maersk tidigare som fått special grejer.
Att KKK är personlig vän med Enzo Ferrari, gubben bakom Maersk (Dansk gigant) och bröderna bakom BR (annan Dansk gigant), inte konstigt att dom kan få till saker.
I slutet på dagen så regerar pengar (plats 1) och vänner med massa pengar!
Klart det går att göra ett litet "BR" tryck på en mössa ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.