Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Great Ball Contraption

Startat av Tobbe Arnesson, 13 Januari 2010 kl. 14:04

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: GeekJoan skrivet 17 Mars 2012 kl. 02:07
Vart är videon???

Den kommer så småningom när jag gjort en ny mottagningskorg också - barnen gillade inte den jag hade på den här GBC:n eftersom jag hade monterat plattor lutande på studs i olika nivå ("orent bygge!").
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

AndersI

Tobbe Arnesson

Ser ut att funka fin-fint! Bra mycket bättre än pappmuggen funkade som bollmottagare i början.  ;)
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Nu har akiyuky varit i farten igen.  :o

Under huven:

tellblom

Han e grym :)

Man blir ju lite avis ...

Illuwatar

Imponerande. Mekaniken under skalet är intressant, gillar hur han fått till kalibreringen av styrka och skjutvinkel.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Jesperallen

Riktigt häftigt! Blir mer och mer sugen på att testa det här med att flytta bollar, har inte tid att fastna på det också bara :)

AndersI

Nu finns det en film med alla Akiyuky:s GBC-er

Tobbe Arnesson

Såg den till frukost, klart impregnerad!

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Många häfftiga moduuler han fått till.

Även om man sett de flesta förr, så är det något extra att se de jobba tillsammans.

Linus Damberg

Citat från: stigge72 skrivet 21 September 2012 kl. 14:23
Även om man sett de flesta förr, så är det något extra att se de jobba tillsammans.
Me like  :)
helt klart impad...
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

brainchild

Gällande bollar kan plast-pärlor vara ett billigt alternativ - 100 st för drygt 30kr. De finns att köpa för en hyffsat billig peng på e-bay:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=100+smooth+plastic+bead+14mm&_sacat=0&_odkw=100+plastic+bead+14mm&_osacat=0&_from=R40
Jag har beställt ett gäng, men har inte fått dem än. jag återkommer med mer info när jag fått dem och hunnit testa dem.

Tobbe Arnesson

akiyuky fortsätter med sina fina byggen. Den här gången får vi se lite av evolutionen via prototyperna till den slutgiltiga versionen. Klart intressant!

AndersI

Underbar mekanism, som vanligt! Finns det några nya idéer kvar att upptäcka för oss vanliga dödliga...