Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Great Ball Contraption

Startat av Tobbe Arnesson, 13 Januari 2010 kl. 14:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

"Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne."

Jaha, jaja, jag startar inget nytt ämne, då jag tycker denna tråd verkar fungera rätt bra om än lite inaktivt.

Jag har börjat bygga lite smått på en gbc modul eller ja det är flera moduler fast de fungerar bara ihop med sig själva.

I stora drag så har jag bara "ändarna" kvar att göra, inkorg och utkast.

Och jag har sett "reglerna" som det länkats till i tråden och ska nu tillämpa dessa i ändarna av min modul.

Nu till min fråga, är det någon mer än mig som håller på med något sånt här bygge just nu?
har någon ett par moduler stand by hemma?
när i så fall är nästa stora träff så man kan samköra lite?

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

andreas E

Jag har två moduler stående och har väl planerat någon till.
Vi får väl hoppas att det finns plats för några moduler på eventet i Höst.
Vi skrev väl i en tråd i vintras om detta har jag för mig. Minnet sviker mig dock.

Tobbe Arnesson

Jag är på ett teoretiskt plan fortfarande intresserad!  ::)
Blogg: Robotkampen

AndersI

Jag är GBC-intresserad, kan t.o.m. vara så att jag har byggt flest här på swebrick, men har ingen ihopbyggd just nu. Bitarna har gått till annat.

Men om man vet att grejerna ska visas upp vid ett bestämt tillfälle, så är det väl bara att börja bygga igen...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Anders67

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 Maj 2014 kl. 12:13

Dito!

Eigenbrötler

Citat från: AndersI skrivet 07 Maj 2014 kl. 16:39
Jag är GBC-intresserad, kan t.o.m. vara så att jag har byggt flest här på swebrick, men har ingen ihopbyggd just nu. Bitarna har gått till annat.

Men om man vet att grejerna ska visas upp vid ett bestämt tillfälle, så är det väl bara att börja bygga igen...

bygga igen??? Så mycket tid jag lagt på mitt lilla bygge, så skulle jag nog aldrig bygga det igen, men ett helt nytt bygge utan tvekan :)
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Odidoma

Efter att ha står vid den stora GBC-utställningen vid Lego World och nu senast byggt en "kulbana" till lillkillen här hemma så vore det roligt men jag känner inte att min kompetens är där riktigt än men fanns det ett mål med ett datum så skulle jag ha något att jobba emot och eventuellt kunna bygge en modul, roligt vore det iaf!

AndersI

Citat från: Eigenbrötler skrivet 07 Maj 2014 kl. 19:47
bygga igen??? Så mycket tid jag lagt på mitt lilla bygge, så skulle jag nog aldrig bygga det igen, men ett helt nytt bygge utan tvekan :)

Ja, jo - jag menade inte att jag skulle bygga samma grejer, men det blir nog liknande. Har inte fantasi nog att komma på en massa nya sätt att flytta bollar.  Fast det är ju bara att följa Akiyuky på YouTube...  ::)

torso

Citat från: Eigenbrötler skrivet 06 Maj 2014 kl. 18:55
Jag har börjat bygga lite smått på en gbc modul eller ja det är flera moduler fast de fungerar bara ihop med sig själva.

när i så fall är nästa stora träff så man kan samköra lite?

Det är rätta takter! Har inte själv börjat än, eftersom jag vill avsluta mitt nuvarande projekt först. Borde bli klart vilken månad som helst... ::)

Är det inte Uppsala som är nästa (större) träff? Det är åtminstone det datum jag siktar på.

TorstenHorssten

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 Maj 2014 kl. 12:13
Dito

minus

jag är inte så mycket för teori så jag byggde i stället.
Kommer att finnas för beskådan på Östra götalands lunchträff i morgon http://www.swebrick.se/index.php?topic=6777.0

pehter aka ibbe

Citat från: minus skrivet 13 Maj 2014 kl. 12:36
jag är inte så mycket för teori så jag byggde i stället.
Kommer att finnas för beskådan på Östra götalands lunchträff i morgon http://www.swebrick.se/index.php?topic=6777.0

Mmm, ska försöka komma ihåg att ta med plastbollarna så kan vi testa om dom funkar.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

AndersI

Jag har samlat lite länkar i en sida på Wiki:n - http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Gbc_main
Flera bra referenser, massor med idéer, hur många GBC som helst att titta på (via länkarna).

Om någon orkar kan vi ju bygga vidare där och skapa ett index över swebrick-byggen, så är det lättare att få lite överblick över dem.

Eigenbrötler

Citat från: AndersI skrivet 07 November 2014 kl. 17:15
Jag har samlat lite länkar i en sida på Wiki:n - http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Gbc_main
Flera bra referenser, massor med idéer, hur många GBC som helst att titta på (via länkarna).

Om någon orkar kan vi ju bygga vidare där och skapa ett index över swebrick-byggen, så är det lättare att få lite överblick över dem.

när jag klickar på länken så står det:

CitatMediaWiki internal error.

Exception caught inside exception handler.

Set $wgShowExceptionDetails = true; at the bottom of LocalSettings.php to show detailed debugging information.
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Vibora

Man blir väldigt sugen att försöka bygga något när man tittar på filmerna. Tröskeln känns väldigt hög för mig som inte har byggt knappt nåt med technic tidigare. Men det finns ju mycket kompetens här, så det är väl bara att be om hjälp, och hur svårt kan det vara?!  ::)