Tävling: Swebrick bygger bättre limo!

Startat av mechamike, 25 Februari 2013 kl. 09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Tekei

Citat från: Tickledeath skrivet 05 Mars 2013 kl. 15:03Har ingen som helst koll på bilar, så jag utgick från vad jag själv inbillar mig att en limousine är.
Haha, där har vi nåt gemensamt! :)
Riktigt snygg limo. Jag gillar den!

AndersI

Här är min variant (hemma sjuk idag, men inte värre än att jag kan bygga lite):
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Tekei

Schysst! Gillar att den är vit till skillnad från alla andra. :)

Anders67

Snyggt AndersI, jag undrade hur länge vi skulle få vänta på en vit limo!

Vibora

Citat från: Anders67 skrivet 06 Mars 2013 kl. 19:58
Det fick vi ju se redan för några dagar sedan när Nextuz visade sin Hummer-limo.  ;)

Tekei

Citat från: Vibora skrivet 06 Mars 2013 kl. 20:01
Citat från: Anders67 skrivet 06 Mars 2013 kl. 19:58
Det fick vi ju se redan för några dagar sedan när Nextuz visade sin Hummer-limo.  ;)
Det har du ju helt rätt i. Av någon anledning tänkte jag på den som blå. ^^

Anders67

Citat från: Vibora skrivet 06 Mars 2013 kl. 20:01

Ja, den hade jag glömt, förmodligen för att den var så bra :-)

Superkalle

Tillåt mig presentera mitt bidrag till denna eminenta tävling; en 1938 Trüffelberg Grand Saloon. Vagnen är utrustad en rak sexcylindring maskin på 54 liter, varpå totalvikten exklusive chaufför stannar på modesta 8 ton som får sägas vara bra för ett ekipage i denna klass. Fjädring saknas - den slätar helt enkelt ut marken framför sig.

Här först en front-vy. Man ser här kraften och elegansen i ekipaget. Från början hade tillverkaren tänkt sig en slät vindruta, men en sådan fanns inte i leverantörens sortiment, så därför fick man montera en ruta med den lilla defekten att chauffören inte kan se framåt.

Vänder vi oss akteröver, ser vi bl a utblåsen från 54 liters-motorn. Pga baktändningsrisk är säkerhetsavståndet bakåt 120 m.

Slutligen ser vi här den vackra filmstjärnan Gretschen Lorent, för aftonen iklädd draperad klänning i röd chiffonjé och känd från succér som "Är du helt kloss eller?", "Station 3001 kallar" och "ABSolut kärlek". Hon sägs privat köra Stud-ebaker. Man kan också i fotografiet skymta den vackra raka sexan under motorhuven.

Silence101

Klockrent. Snyggt bygge.
Jag gillar front och huv.
54 liter!!! Det ska till lite volym om man ska köra omkring på uppblåsta celebriteter.
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

janimakaj

strålande! kul story och en vräkig bil va mer behövs ;) snyggt
Unless you try, you will not know if it works! ;)

mechamike

Ah, äntligen en limo med flickfångardörrar,  "felhängd" dörr gör det så mycket enklare att kliva i och ur speciellt om man har en galakänning på sig och med dubbeldörr blir det ändå lättare..

Kul med klassisk framruta inte så ofta man ser någon som vågar sig på att använda dom.
?

Illuwatar

Kallas även för "Självmordsdörrar" (http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_door)...

Många fina bidrag, alla långt mycket bättre än originalet...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

robban

Citat från: mechamike skrivet 11 Mars 2013 kl. 08:20
Ah, äntligen en limo med flickfångardörrar,  "felhängd" dörr gör det så mycket enklare att kliva i och ur speciellt om man har en galakänning på sig och med dubbeldörr blir det ändå lättare..

Lättare hadde det väll vart att kliva ur om inte stänkskärmarna blockat dörren ;) fast dom kanske öppnas inåt?

Grymt snyggt bygge, maffigt åk med feta skärmar snygga figs.. känns lite Tintin
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Selander

54 liter (!) måste vara en modell med rejält med studs i motorn  ;D

Trevlig bakgrundshistoria också.... klännning i röd chiffonjé.... bara en sån sak är värd min röst.

Sollan