Tävling: Swebrick bygger bättre limo!

Startat av mechamike, 25 Februari 2013 kl. 09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Tekei

Nu har äntligen de sista bitarna anlänt och monterats, så låt mig visa hur man tar sig till en filmpremiär i stil! ;)

Här ser vi ett sprillans nytt exemplar av en Mustard 950.

Som vanligt bland "lyxåk" så ligger fokuset mer på skrytfaktorn än på de praktiska detaljerna och därför finns endast två säten.

Bagageutrymme finns, med plats för eventuell packning.

Precis som skådespelerskan (och chauffören också, faktiskt) saknar jag något större intresse för bilar och kan därför tyvärr inte säga exakt vad det är som inspirerat till hur den ser ut. Det är väl någon sorts övergripande inspiration från alla möjliga limousiner jag råkat snappa upp under mina år skulle jag gissa. Jag är nöjd med resultatet hur som helst, och framför allt har det varit väldigt roligt att vara med! :)

Skafte

Varför i €#%* finns inte 92583 i trans-clear?

Mutter mutter...

Q_briX

Hej alla Legovänner ...

Här får ni se mitt bidrag till "Swebrick bygger bättre limo" samtidigt som detta blir mitt allra
första foruminlägg.

Jag har läst forumet från och till men denna tävling fick mig att registra mig som medlem.
Är en sk AFOL och "hittade tillbaka" till denna trevliga hobby för ett tag sedan. Men mer om
det kanske i ett annat inlägg ...

Den här modellen är som synes byggd i LDD. Jag har inte så mycket delar så att jag skulle
kunna bygga den just nu. [IRL]. Jag hade ett par klara utgångspunkter för konstruktionen:
-- "Bullig" 50-tals amerikansk long-nose-look -- tvåtonad lack -- "Gälar" i framskärmarna --
-- Öppen cabriolet med 4+2 säten [med en fällbar soffa] -- Interiör och rymlig kupe så att
figsen får gott om plats -- Harmonierande proportioner utifrån allt detta --

Jag fick prova mig fram ett par gånger innan jag hittade rätt stuk så att säga. Och blev till
slut ganska nöjd med resultatet. 7 knoppar bred och 27 lång. Tänkt närmast i skala 1:33
och 303 bitar [inkl vägbanan]. Har den också i en kortare version, 4-sätes men denna är
bättre i proportionerna.

- Q -

mechamike

Välkommen hit.. kul med en limo i tan.. (Jag önskar verkligen att Lego kunde göra de där fälgarna i tan behöver dem desperat till ett pågående bygge)
?

Illuwatar

Kul att du hittade hit Q_briX - Välkommen!

Cool limo, ser ut som den är skapligt bepansrad. Hade säkert sett bra ut i olive green också... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Äh, varför öppnade jag den här tråden? Jag trodde tävlingen var slut sedan länge. Nu sitter jag här och klossar när jag istället borde sova...
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 21 Mars 2013 kl. 22:23
Äh, varför öppnade jag den här tråden? Jag trodde tävlingen var slut sedan länge. Nu sitter jag här och klossar när jag istället borde sova...

Härligt :D

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 21 Mars 2013 kl. 22:23
Än är det några dagar kvar... och de kommer jag att behöva...
Är det bara jag som tycker att TLG borde ta tillbaka vissa bitar i repertoaren?

minus

Jag och min fru är på väg till maskeraden, det är därför jag inte har mina normala kläder på. Det syns inte på bilderna men frun sitter med sitt gorillahuvud i knät. Ingen kommer att känna igen henne.
Bilen är en Spiderwick 39 med snedvriden vankel för bästa komfort. 
Eftersom den är 21 knoppar lång och 8 knoppar bred så har jag varit tvungen att bygga om garaget. Jag passade då på att bygga ett tropiskt växthus för alla mina orkideer.

Anders67

Snyggt, gillar kylarprydnaden, självklart på en klassisk Spiderwick!

MicroByggare

Fin bil håller med om kylarprydnaden den är riktigt snygg påminner mig om "spider car" som jag aldrig sett bara hört talas om :D.
Gillar också storyn då min farsa håller på med orkidéer ;D

Stigge72

Maria Hövärd är på väg tillkommer premiären av sin nya film "Bitar med bett", där hon så klart spelar den kvinnliga huvudrollen med den ständigt lika stilla Kent Gabbel.... Dagen till ära har hon en blomma i håret. Chauffören Glenn Markander (ja, han är från "Götet") hade plockat fler, men det var inget annan som såg dem...
Bilen är en Lobcoln, så klart med en mullrande V8 på 7,73 liter under huden. Lobcoln har gjort sig kända för att tillverka bilar som låter folk på vischan åka ståndsmässigt, vilket inte minst syns på den väl tilltagna markfrigången. Designerna har även tänkt på att chauffören ska ha tillgång till alla funktioner som krävs för att framföra bilen på ett säkert sätt, som justerbar ratt, växelspak och en instrumentpanel med alla nödvändiga lampor och knappar.
Det finns även ett mindre utrymme mellan chauffören och passageraren som rymmer det nödvändigaste bagaget, men just idag är det tomt där.

Skafte

Här kommer mitt bidrag!

En 6x32 stud vit limo med glastak. Gott om utrymme att sträcka på benen. Minibar finns förstås och TV-skärm. På bilderna parkerad på en Swebrick-platta som sedermera kommer bli golv i en TIE Fighter-hangar...

Anders67

Snyggt, va lång den är och jag gillar den bakre kofångaren!
...och det blir ju inte sämre på ett så snyggt golv!

SWE

Insåg nu att det är sista dagen imorgon att bidra och jag hör glömt att bygga, varför ska tiden gå så fort! :(

(Nu vet jag vad jag ska göra imorgon...)