Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 Januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Citat från: MrUzagi skrivet 09 December 2024 kl. 10:15Du har säkert redan hittat dessa, men jag hittar bara 1x1 tiles med en stjärna som tryck (t.ex. 98138pb036, 3070pb169), eller med en stjärna gjuten i en tile (t.ex. 72046pb02).

Tar man bort "tile" i sökningen så finns fler alternativ, inte många fler, men en handfull. Där finns bl.a. 11609 som av någon anledning inte är en tile, utan en plate, och som var det första jag tänkte på efter din beskrivning.

andreaseldh

Citat från: MrUzagi skrivet 09 December 2024 kl. 10:18Där finns bl.a. 11609 som av någon anledning inte är en tile, utan en plate, och som var det första jag tänkte på efter din beskrivning.

Den är det! Vill minnas att den var ännu märkligare sorterad förut, under "Friends".

Emma

Asch, jag var för sen på bollen. Tänkte just svara, innan jag såg att det fanns en sida till i tråden!
Region Mitten

AlbinHansson

andreaseldh

Ja den är det! Trodde jag redan hade sagt det?

AlbinHansson

Citat från: andreaseldh skrivet 19 December 2024 kl. 15:55Ja den är det! Trodde jag redan hade sagt det?
Missade nog det inlägget :P

andreaseldh

Lite OT, biten är redan identifierad. Men jag upptäckte denna intressanta egenskap hos 91405 att att bitar på undersidan kan vridas några grader.

20250116_063426 by Andreas Eldh, on Flickr

Joyride

Jag har snöat in på legokatter och behöver lite omvänd identifieringshjälp, dvs om biten faktiskt finns 😃

11602 Cat Friends/Elves sitting har flera printade versioner (11602pbXX) men den oprintade versionen finns listad i tre färger på Bricklink (Vit, svart och Sand blue). Samtliga tre finns på referensbild.

Enda som på BL har en koppling till ett set är den vita men både vit och svart finns i ganska många annonser. Sand blue däremot finns bara i en annons world wide.

Har ställt fråga till säljaren om jag kan få ett foto på dens sandblå så får vi se men någon som har input eller är en du en bra legodetektiv och kan sprida lite ljus? 😜

Frågan är alltså, är den oprintade sandblå 11602 legit och var kommer den isf ifrån?

En ytterligare klurighet är att det även finns bild på en röd(?) som ser ut att vara fotad av samma person som registrerade de andra...

Instagram: joyride_bricks

robinnilsson403

Den röda är troligtvis en provgjutning eller prototyp.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

o0ger

Kolla på den här sidan: https://www.theqelement.com/

Det är en referenskatalog över alla kända "non production" legobitar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Joyride

Citat från: o0ger skrivet 20 Januari 2025 kl. 08:25Kolla på den här sidan: https://www.theqelement.com/

Det är en referenskatalog över alla kända "non production" legobitar.

Det gav ju svar på den röda. 🤓
Instagram: joyride_bricks

andreaseldh

Har 27261 adekvat clutch power för två knoppar i detta område?

27261.jpg

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 22 Januari 2025 kl. 15:52Har 27261 adekvat clutch power för två knoppar i detta område?

27261.jpg

Det beror på din definition av "adekvat", men de bitar jag har har samma clutch power där som andra bitar.

andreaseldh

andreaseldh

Som så ofta när jag skriver i denna tråd, är biten redan identifierad. En kommande BrickHeadz-figur inom Doctor Who har buskiga ögonbryn i Satin Trans-clear. Jag funderar på att använda 25974 och behöver tips hur man fäster den?