Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 Januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Fler set från Nike släppta. Jag är nyfiken på biten 7421*.

Kan man lita på den CGI-bilden (utan ansikte) att tre sömmar går lodrätt på ena sidan, eller är det som på  fotot (med ansikte) att tre sömmar går vågrätt på båda sidorna?

andreaseldh

Är 35044 den enda platta/tile som finns med cirkulärt utsnitt och rak ytterkant?

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 22 September 2025 kl. 17:03Är 35044 den enda platta/tile som finns med cirkulärt utsnitt och rak ytterkant?

Som jag känner till, men du kan bygga en liten radie med 3396 och 25269.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Det finns 6161 och 47115! (Men gissar att de är för stora?)

andreaseldh

Jag söker ett pistolliknande handtag som brukar knytas fast i ett snöre för att föreställa en brandslang?

Larry Lars

Citat från: andreaseldh skrivet 26 September 2025 kl. 15:08Jag söker ett pistolliknande handtag som brukar knytas fast i ett snöre för att föreställa en brandslang?
58367

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

Gick lite för fort där.
60849 verkar vara den nyare modellen.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Ga6704

Jag hittade dena bit och jag vet inte riktigt vad det är då jag inte hittar information om den röda varianten jag har. Jag undrar om den är värd något.

Jag fick med den i en påse med gamla esso service delar/ pump stationer.

Ga6704

Citat från: Ozp skrivet 22 November 2025 kl. 10:52Det verkar vara en bas för ett garage från 50-60-talet

https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=820&name=Garage%20Floor%20Plate%208%20x%2018&category=%5BGarage%5D#T=C
Ja precis , men just den röda färgen verkar jag inte hitta någonstans då det inte verkar som att den ska vara röd. Så jag vet inte om det kan vara någon sorts testbit som jag fått tag i.

Godtfred

Fanns tydligen i rött i två set från 1955. Klicka på set till höger.

Vad gäller värde så får du söka dig till andra källor än Swebrick, men Bricklinks information brukar räcka långt.

Ga6704

Citat från: Godtfred skrivet 22 November 2025 kl. 10:57Fanns tydligen i rött i två set från 1955. Klicka på set till höger.

Vad gäller värde så får du söka dig till andra källor än Swebrick, men Bricklinks information brukar räcka långt.
Ja men se där. Tack så mycket jag har försökt frågat dem också men de vet inte riktigt då de säger att det kan vara en testvariant som läckts ut men nu verkar jag veta vilka sets det gäller iallafall.

andreaseldh

Jag letar efter Tile 2x2 med uppåtriktad Technic pin?

ColA

andreaseldh

Två minuter för svar. Det är verkligen en trevlig förening vi har!