Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 Januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Färgen på några av bitaran för tanken till vad för typ de ska representera och långsökt ger även färgen en hint åt  ett annat inblandat land
?

Carl T

Alltså... jag vill ju inte behöva bygga något nu men jag kan inte hålla mig. Bombningen av Pearl Harbor 7 december 1941.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

shutter

Citat från: Carl T skrivet 20 September 2013 kl. 16:22
Alltså... jag vill ju inte behöva bygga något nu men jag kan inte hålla mig. Bombningen av Pearl Harbor 7 december 1941.
Kan vara! En jäkla röra i alla fall.

Carl T

Vad det än är så ser jag en bombad hamn och en hangar som står i lågor. Det finns säkert andra alternativ men jag vet inte riktigt vilka.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

mechamike

?

mechamike

?

nikerl

Linateolyckan i Milano/Italien  8 oktober 2001. Samtliga 114 personer ombord på de båda flygplanen samt fyra personer i en närliggande byggnad omkom.

mechamike

Ingen dum gissning.. men den här gången var det fel..
?

mechamike

Det är fler än tre flygplan inblandade. .
?

Majkel

den 7 december 1941 bombade Japanska styrkor USA´s bas i Pearl Harbor på Hawaii.

mechamike

Nej..  det finns vissa likheter mellan händelsen jag avbildat och Peal Harbour..
?

shutter

1915 den 18 mars på den turkiska halvön Gallipoli, där ententen i form av brittiska, franska och italienska styrkor genomförde en operation vars mål var att inta Konstantinopel?

mechamike

Nej det som avbildas är iofs en operation ,, men senare..
?

shutter

Den 15 september 1940 i Storbritannien inträffade det som britterna kallar Den största dagen då Luftwaffe genomförde det största antalet flyguppdrag på en dag. Det är den dag, som britterna än i dag firar som Battle of Britain Day?

mechamike

nej.. att det här skulle vara så svårt.. landet som eftersöks är trots allt lite halvaktuellt
?