Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Legends of Chima 2013

Startat av mordatre, 19 Oktober 2012 kl. 00:38

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Har sett många standardbitar som i Chima för första gången dyker upp i olivgrönt. (Samma nyans som hos sköldpaddorna) Utan att värdera Chima hoppas jag att det är en av de bestående vinsterna.  :)

Record

Citat från: marpe skrivet 17 Januari 2013 kl. 21:25
Har sett många standardbitar som i Chima för första gången dyker upp i olivgrönt. (Samma nyans som hos sköldpaddorna) Utan att värdera Chima hoppas jag att det är en av de bestående vinsterna.  :)

Det kan ju bli en hel del bra partspack till bra pris framöver, dethar ju varit så med en del ninjago set, och det är ju inte skit..
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gray

Lejonsetten använder sig också av den brandgula färgen, inte vanliga LEGO-gula, så det bör komma ett antal bitar i den färgen för första gången också.

Mirandir

Citat från: Gray skrivet 18 Januari 2013 kl. 14:30

Lejonsetten använder sig också av den brandgula färgen, inte vanliga LEGO-gula, så det bör komma ett antal bitar i den färgen för första gången också.

Jag ser gärna att det kommer en hel massa bitar i den färgen (bright light orange på BL). Då jag gärna skulle bygga en viss järnvägsstation i just den färgen. :)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Wineyard

Citat från: Mirandir skrivet 18 Januari 2013 kl. 15:05
Jag ser gärna att det kommer en hel massa bitar i den färgen (bright light orange på BL). Då jag gärna skulle bygga en viss järnvägsstation i just den färgen. :)
Bastuträsk? :)

Mirandir

Citat från: Wineyard skrivet 19 Januari 2013 kl. 10:40
Citat från: Mirandir skrivet 18 Januari 2013 kl. 15:05
Bastuträsk? :)

Jepp, fast inte den som står där nu... Åtminstone inte inom den närmsta tiden...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

Citat från: Teknodromen skrivet 14 Januari 2013 kl. 13:34
Okej! Sa han vilken tid på dagen?

Kl 13:00 såg jag idag att det skulle starta när jag var på besök där igen.

Var det någon här ifrån jag stod och klämde igenom påsar med? Vågade inte börja prata om Swebrick :)

Andy

Citat från: Teabox skrivet 20 Januari 2013 kl. 13:26

Var det någon här ifrån jag stod och klämde igenom påsar med? Vågade inte börja prata om Swebrick :)

Det var inte jag som stod där och klämde påsar samtidigt som dig.
Men jag såg att där va två som klämde igenom påsarna så jag väntade lite med att gå dit ja med. :)
Kanske var det dig jag såg då?

Teabox

Citat från: Andy skrivet 21 Januari 2013 kl. 19:50

Men jag såg att där va två som klämde igenom påsarna så jag väntade lite med att gå dit ja med. :)

Kanske det. Jag hade grön skidjacka, långt hår i hästsvan och kort helskägg. Den andra killen hade också långt hår, men utsläpp och ljusrött till färgen om jag minns rätt.

Odidoma

Citat från: Teabox skrivet 21 Januari 2013 kl. 21:17
Citat från: Andy skrivet 21 Januari 2013 kl. 19:50

Kanske det. Jag hade grön skidjacka, långt hår i hästsvan och kort helskägg. Den andra killen hade också långt hår, men utsläpp och ljusrött till färgen om jag minns rätt.
Vi kanske får komma på ett bra "secret sign" så vi kan kolla om vi är swebrickare om modet tryter när vi krockar ihop, hur vi håller påsarna vi klämmer på eller något ljud vi ger ifrån oss eller att vi står på något speciellt sätt.

Art Vandelay

Citat från: Odidoma skrivet 22 Januari 2013 kl. 05:00
Vi kanske får komma på ett bra "secret sign" så vi kan kolla om vi är swebrickare om modet tryter när vi krockar ihop, hur vi håller påsarna vi klämmer på eller något ljud vi ger ifrån oss eller att vi står på något speciellt sätt.

Hehe. Får köra med "challenge and response". AFOL #1 säger "Clutch" och AFOL #2 svarar med "Power"  :)

marpe

Citat från: Odidoma skrivet 22 Januari 2013 kl. 05:00
Jag har råkat nämna några swebricktermer i förbifarten, vilket har fungerat bra. Olivgrön, billundluft och nu senast polybags.  :)

mechamike

Vuxen man som klämmer på minifig påsar är alltid ett bra tecken, fick träff på en Swebrickare idag på Ica maxi.. hmmm kanska dax att skapa en egen tråd för AFOL-spotting.. 

Stod och höll i två olika Chima polybags för 35:-  men det blev inget köp.  Är det någon som handlat något Chima set ännu och kan komma med lite AFOL kommentarer?
?

Vibora

Citat från: mechamike skrivet 22 Januari 2013 kl. 20:11
Vuxen man som klämmer på minifig påsar är alltid ett bra tecken, fick träff på en Swebrickare idag på Ica maxi.. hmmm kanska dax att skapa en egen tråd för AFOL-spotting.. 

Stod och höll i två olika Chima polybags för 35:-  men det blev inget köp.  Är det någon som handlat något Chima set ännu och kan komma med lite AFOL kommentarer?

Ja de visar tydliga tecken, Swebrickarna. ;) Jag stod också och höll i Chima-polybags häromdagen men lade tillbaka dem. Tyckte inte figurerna såg ut att leva upp till förväntningarna som LEGO bygger upp med all reklam, TV-serie m.m.

mordatre

Bilder på Lejontemplet finns här:
http://idlehands1.blogspot.co.uk/2013/01/toy-fair-2013-5th-annual-best-new-toys.html

Tycker det ser lite odugligt ut och helt olikt det som visas i TVserien. Dock är det ett grymt partspack om man vill ha den nya gula färgen. Och så tycker jag mig se palmblad i olivgrönt
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.