Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Legends of Chima 2013

Startat av mordatre, 19 Oktober 2012 kl. 00:38

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Citat från: Odidoma skrivet 22 Januari 2013 kl. 05:00
Vi kanske får komma på ett bra "secret sign" så vi kan kolla om vi är swebrickare om modet tryter när vi krockar ihop, hur vi håller påsarna vi klämmer på eller något ljud vi ger ifrån oss eller att vi står på något speciellt sätt.

Haha, ser jag någon stå lutad på ett ben med påsarna över huvudet och utstöta lockrop likt en brunstig Älg kommer jag garanterat INTE presentera mig eller säga att jag är en Swebrickare... ;D

AndersI

Den nya gula färgen verkar vara en höjdarfärg om man vill bygga Norrköpingsspårvagnar! Suck - då måste jag ju bara skaffa en massa bitar i den färgen...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Kvarnbacka

Personligen tycker jag att Chima mest verkar vara TLG:s tolkning av Magic - The Gathering. Men om man gillar udda bitar och färger så är det väl bra.

dalle

Såg en annons i en gratis lokaltidning att det skulle vara ett Lego-chima event på Leklust i Uppsala i morgon lördag mellan 12-16. Jag tänkte nog ta yngsta grabben ner till den på stan och kolla läget.

Fredrik Sörbom

Tror det kommer bli många Chima-event runtom i landet i helgen. Pratade med avdelningschefen på Åhléns i Stockholm igår: de kommer ha eventfolk från Lego som genomför tipsrunda (med liten present) och uppbyggda Chima-set att pilla på. Dock inga övriga erbjudanden eller giveaways.
Mina småkillar fick polybag-seten från Coop igår och reaktionen verkar vara: Glad men inte nöjd (i meningen att de vill ha fler set).

Vibora

Teabox

Jag planera att ta mig till eventet i Halmstad imorgon kl 13:00.

mordatre

Ringde Beginners i Borås idag och de kör också igång klockan 12. Var kaka och saft samt lite lekar och någon tävling. Inte Afolinriktat m.a.o.  Nåja, tar med barnen dit iallfall och om det skulle vankas polybags är jag redo som en slaghök.  ;D  De nämnde dock inget om någon rabatt eller giveaways så vi får se.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Tekei

Jag skall in på årsmöte med en annan förening i Göteborg klockan 12 imorgon men tittar nog förbi Femmanhuset innan jag åker hem till Kungsbacka igen. Vi får väl se om det är nåt att ha.

b0D3N

Det dom är gått ut från LEGO centralt är att det ska vara en tipspromenad där man kan vinna bla och samt att alla som deltar får en ansiktsmask föreställande Laval (är även en hint till rätt svar...)
Samt att alla som handlar Chima produkter får en poster på de 5 "huvud" ::) figurerna...  ;D

dalle

Var på releasen med barnen med kompis. Inga polybags. Turnering med Speedorz. Tyvärr blev det ingen finalvinst för oss. Kul för barnen inget mer.

Teabox

I Halmstad var det två tjejer som demonstrerade Speedorzarna och någon poster. Inget direkt intressant så jag och sambon gick och klämde på några figurpåsar :)

Anders67

I Jönköping var det en tjej som visade spedorzerna på en lekmatta från IKEA på golvet, lite märkligt "lanceringsparty" sedan verkade det finnas plastpåsar med något i (inte polybags). Kunde dock inte med att gå fram, hade inte min dotter med mig :-)
Men köpte med mig lite rea lego med mig hem, 50% på redan billigt lego.

Goldmember

Citat från: b0D3N skrivet 26 Januari 2013 kl. 01:11
Det dom är gått ut från LEGO centralt är att det ska vara en tipspromenad där man kan vinna bla och samt att alla som deltar får en ansiktsmask föreställande Laval (är även en hint till rätt svar...)
Samt att alla som handlar Chima produkter får en poster på de 5 "huvud" ::) figurerna...  ;D

Var på barnens hus idag i infra city (upplands väsby) med min son och fyllde i tävlingslappen. Klockan 15.15 ringde affären och sa att min son hade vunnit första pris..han fick en 70005. Trevligt!

/Goldmember

Pekblom

Citat från: Goldmember skrivet 26 Januari 2013 kl. 22:13
Var på barnens hus idag i infra city (upplands väsby) med min son och fyllde i tävlingslappen. Klockan 15.15 ringde affären och sa att min son hade vunnit första pris..han fick en 70005. Trevligt!

/Goldmember
grattis  !!!