Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Legends of Chima 2013

Startat av mordatre, 19 Oktober 2012 kl. 00:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Jag var på barnens hus i upplandsväsby i dag.
Så där skulle jag säga.
Någon trevlig kvinna demonstrerade Speedorz och delade ut lite trycksaker. Inga pollybag eller specialpriser.
Rätt tråkigt enligt mig, men jag är väll inte mål gruppen.

Sen var jag i Farsta centrum.
Först gick jag till BR men där såg jag inget kul alls. Sedan gick jag till Lekia där var det inget speciellt heller. Frågade informationen och de visade sig att det fanns ett legohav två finna byggen i montrar en gissa bitarna tävling osv. men inga gratis bitar eller special priser någonstans. Konstigt att inte FarstaCentrum samarbetar med BR och Lekia när de har LEGO-event.

Jag tro inte att jag kommer bry mig om några fler så kallade LEGO release events.
Jag tror helt enkelt att jag och TLG har olika tolkning om vad ett release event är. Tur att jag inte drog med grabben han hade blivit rätt besviken.

b0D3N

Eventet här i Piteå var välbesökt, säkert 250 barn var förbi under dagen och tävlade mot mig eller mot varandra.
Här var det som så att alla som deltog i tipspromenaden fick en poster och en ansiktsmask (om ni kollar på lejonet i första bilden så syns den).
Det var säkert ett trettiotal som var väldigt insatta i temat och kunde typ namnet på alla karaktärerna, imponerande.
Jag hade byggt upp ett antal av setten som barnen fick prova på de två "arenorna" som fanns på plats.

Och som en liten bonusbild får ni en ett foto på ca hälften av de set de hade till 50% rea...  :P

Anders67

Trevlig legobutik ser ut att varit en bra dag. Tur att man inte var där, hade blivit dyrt med tanke på vad som reades ut!

Pekblom

Jag tror Piteå´s vision om release event är väldigt lik min. sånd att det inte såg ut så här.
Det där ser ut att kunna locka till att börja handla.

:::::::

https://www.youtube.com/watch?v=5lMFUjf18E8
Vet inte om det varit med ännu i tråden, men i denna video är det även noshörning med.

ByggareDan

Har köpt "minsta" chima och satt ihop (trevligt set  :), men tycker att det var lite konstigt(/tråkigt) att hålen/ögonen på masken satt så långt ut att vanliga minifig huvuden inte kan användas, är alla masker inom chima så eller är det bara "kråkan"?

/ByggareDan

Pekblom

Hemma med sjukt barn (VAB) så då var det kul att kolla de två första Chima filmerna
Legends of Chima S01E01 och S01E01. Det finns inte med svensk text eller svenskt tal än men lite spåk behöver alla barn lära sig.
Kommer köpa dem direkt när de finns för försäljning så jag skäms inte för att kollat på dem redan. (Har köpt alla filmer LEGO släppt hittills.)

Fredrik Sörbom

Fr o m idag får man en Winzar's Pack Patrol om man köper Chima för minst 199 kr på Toys´R Us.
Köpte en och argumenterade med framgång till mig 2 st Winzar's Pack Patrol.  :D

dalle

shiftaltcmd

Verkar funka på cartoonnetwork.se
Fyra episoder

Beroende av flash så det funkar inte på alla telefoner/läsplattor

Pekblom

Tog en evighet att få loss dem från CN men det var det värt. Inte HD men väldigt bra. Tack shiftaltcmd för tippset.
För att vara petig så är det fortfarande två episoder men uppdelat i fyra avsnitt. S01E01_A  S01E01_B, S01E02_A och S01E02_B. Varje del ca 11min och på nästan 90MB här.
Nu har vi sett dem med svensk tal men framöver blir det den engelska HD versionen, främst för att få in engelskan på ett naturligt sätt.

marpe

CN var lite jobbig tycker jag.
Här är ett lättare alternativ som också är på svenska.

http://chima.lego.com/sv-se/videos/tv-series/legends-of-chima-e01-part-a

Myko

Illuwatar

Den ser riktigt rolig ut, något som jag skulle kunna tänka mig att ha i hyllan. Ser ut som något ur en tecknad film... :)

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se