Senaste versionen av LDD Manager (första posten hålls uppdaterad)

Startat av Superkalle, 09 Augusti 2012 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam

Citat från: rosen888 skrivet 19 Januari 2014 kl. 14:58
Då har du nog missat något..

Jag använder Mac och sitter med LDD hela tiden! :)

Download till höger på sidan:
http://ldd.lego.com/sv-SE/

Citat>> A FREE APPLICATION <<
For Windows PC & Mac OSX
Men nu gällde det ju LDDmanager, som utvecklas av superkalle. Där finns bara PC-version.

rosen888

Citat från: bileam skrivet 19 Januari 2014 kl. 15:02
Men nu gällde det ju LDDmanager, som utvecklas av superkalle. Där finns bara PC-version.

Jag var visst lite för snabb för mitt eget bästa..

Ska läsa ordentligt nästa gång!  :-[
Technics is the shit!

aBrickTooFar

Fast tack ändå, jag hade missat legos egna  :) Gud vilken nybörjare jag känner mig ibland :)

Rogge

Hej Superkalle!

Jag laddade ner LDD Manager igår och installerade det, men något är förmodligen fel, (troligtvis den som trycker på tangenterna).

Jag får följande information:

Hur gör jag för att komma tillrätta med detta problem?

Superkalle

Citat från: Rogge skrivet 23 Januari 2014 kl. 15:21
Hej Superkalle!

Jag laddade ner LDD Manager igår och installerade det, men något är förmodligen fel, (troligtvis den som trycker på tangenterna).

Jag får följande information:

Hur gör jag för att komma tillrätta med detta problem?
Oj, det har jag aldrig sett förrut.

Några frågor:

Vad kör du för Operativsystem och version av Access?
Var har du lagt LDDManager (vilken folder). Har du fulla läs o skrivrättigheter dit?

Rogge

Då ska vi försöka svara på detta!

Access: Den du länkade till, tror det var 2010!
Plats: Skapade en ny katalog som jag la under LDD!
Och vad jag vet så har jag full behörighet!

Superkalle

Har försökt googla på felet, men vet inte vad det är. Eftersom du är den första som fått det, så är min gissning att problemet måste vara kopplat till din installation/dator.

Så mitt tips är
1) Installera om Access 2010 runtime (OBS - runtime behövs bara om du inte redan har access på din dator).
2) Ladda ner en fräsh version av LDD Manager
3) Placera LDD Manager i en mapp där du vet att du har fulla rättigheter

Kör igång och testa igen.

o0ger

Jag har haft problem med LDD manager ett bra tag nu. Men nu tror jag att jag äntligen har löst det. Jag tror att lösningen i mitt fall var "Placera LDD Manager i en mapp där du vet att du har fulla rättigheter"

Jag har nämligen envisats med att lägga LDD Manager i Program files. Men det är en dålig idé. För du kan tro att du är administratör på din egen dator, men program files har du ändå inte helt och hållet adminrättigheter på. Nu ligger mappen på skrivbordet istället och allt funkar fint igen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Jag sätter upp en egen mapp C:\OldPrograms\ på alla W7-datorer, och installerar 'gamla' eller känt W7-inkompatibla program där.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nextuz

AndersI

Använder du någon sorts blockering eller avstängda skript? Jag får en liten svart rad overlayad överst på skärmen, där det finns en nerladdningsknapp. Den raden går för övrigt inte att fånga med PrintScreen, utan man får ta till andra metoder...

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 03 September 2014 kl. 17:54
Använder du någon sorts blockering eller avstängda skript? Jag får en liten svart rad overlayad överst på skärmen, där det finns en nerladdningsknapp. Den raden går för övrigt inte att fånga med PrintScreen, utan man får ta till andra metoder...

Nu funka det :)

Tidigare gick inte sidan att nå och jag fick ett felmeddelande från Google...

Cyklisten

Jag är verkligen kass på datorer, o fattar därför verkligen inte hur jag ska göra... Har laddat ner det där, det ligger i "mina dokument" under fliken "Hämtade filer", men hur gör jag sen?

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

andreaseldh

Om du ska installera programmet brukar det bara vara att dubbelklicka på filen och sedan svara OK några gånger.

Cyklisten

Hejsan svejsan allihopa!! :)