Senaste versionen av LDD Manager (första posten hålls uppdaterad)

Startat av Superkalle, 09 Augusti 2012 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

KizzE

Citat från: malmen skrivet 21 Mars 2013 kl. 19:17
Citat från: KizzE skrivet 21 Mars 2013 kl. 18:32
Hur gör man för att använda detta egentligen?
Har laddat ner men är ingen programfil där i ?
Tror du måste ta ner LDD från http://ldd.lego.com/ först :)

Jaha, tack :P

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Superkalle skrivet 25 Januari 2013 kl. 17:45
Det jag håller på och jobbar med just nu är en mirroring-funktion, dvs att kunna spegla delar av en modell kring en mittlinje. Har lite problem med matematiken bara. Tänkte först att detta skall nog inte vara några problem - bara lite enkla matrisoperationer för att flytta punkter. Men...eftersom alla bitar i LDD har ett eget lokalt koordinatsystem med en "zero-point" (som inte alltid ligger i bitens centrum), så blev det plötsligt väldigt knöligt. Så är det någon som har lust att hjälpa till med detta, så får ni gärna höra av er  :)

Hur går det med denna feature? Behöver du en betatestare? ;)  Jag skulle verkligen ha stor nytta av den just nu.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Superkalle

Den ligger tyvärr på is tillsvidare.  :-[  Det var änna mer arbete än jag trott från början.

Men tack för erbjudanden att bara beta-testare  :)

Superkalle

Ny version av LDD Manager finns nu. Uppdaterade med alla nya bitar mm.

Berätta gärna här i tråden om ni saknar något eller har ris eller ros.

marpe

Tack. Det är stort av dig att sitta i sommarvärmen och uppdatera programmet.  :)
Hittade målarrollern i den uppdaterade versionen.  :)

Superkalle

Citat från: marpe skrivet 17 Juli 2013 kl. 15:52
Tack. Det är stort av dig att sitta i sommarvärmen och uppdatera programmet.  :)
Tack för de orden :)

o0ger

Hej Superkalle!

När jag startar LDD Manager så får jag ett meddelande (se bifogad bild)

Trots att jag redan kör senaste versionen? I LDD Manager står det sen att jag kör version 1.12 trots att jag har laddat ner den senaste versionen och skrivit över alla de gamla filerna.

När jag ska generera en XML (Bricklink upload, Step 2) så får jag ett felmeddelande om att "ActiveX component can't creat object"

Känns som att jag har lite problem va? Jag kör Windows 8 Enterprise och Access 2003 Runtime. Vad bör jag göra?

Superkalle

Ny version på gång snart, i och med att LDD 4.3.8 är ute.
Borde vara klara inom några dagar tänker jag.

o0ger

Tack för ny version! Du är snabb på att uppdatera.

Jag har fortfarande problem dock.

Nu när den nya versionen kom så tog jag bort de gamla filerna och laddade ner de nya. När jag startar LDD Manager så får jag ett meddelande om att det finns en ny version att ladda ner. Och inne i LDD Manager så står det att jag har version 1.20 for LDD 4.3.6.

Detta är lite märkligt.

Finns det något sätt jag kan rensa bort allting från min daot och börja om från början? Sparar du nånting i registret eller i någon annan mapp förutom den som jag lägger programfilerna i? Hur gör jag en manual uninstall?

Superkalle

Citat från: o0ger skrivet 13 December 2013 kl. 09:14
Tack för ny version! Du är snabb på att uppdatera.

Jag har fortfarande problem dock.

Nu när den nya versionen kom så tog jag bort de gamla filerna och laddade ner de nya. När jag startar LDD Manager så får jag ett meddelande om att det finns en ny version att ladda ner. Och inne i LDD Manager så står det att jag har version 1.20 for LDD 4.3.6.

Detta är lite märkligt.

Finns det något sätt jag kan rensa bort allting från min daot och börja om från början? Sparar du nånting i registret eller i någon annan mapp förutom den som jag lägger programfilerna i? Hur gör jag en manual uninstall?

Det var märligt. Jag hade iofs både de gamla o nya installationsfilerna på servern igår kväll om du möjligen lyckades ladda hem den gamla versionen. Men nu skall bara version 1.25 finnas där. Så prova gärna att ladda hem den, och lägg i valfri mapp, och kör igång.

Inga inställningar spara i registry eller så. Installation/avinstallation/användande är sådär härligt enkel o gammadags - det du ser är det som finns.  :)

aBrickTooFar

Jag har bara en synpunkt: Vad skulle det krävas för att få en mac-version? Förstår att det är en hel del jobb, men det skulle vara grymt bra för oss som inte har PC :(

rosen888

Då har du nog missat något..

Jag använder Mac och sitter med LDD hela tiden! :)

Download till höger på sidan:
http://ldd.lego.com/sv-SE/

Citat>> A FREE APPLICATION <<
For Windows PC & Mac OSX
Technics is the shit!