Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

76285 Spiderman mask
Priset på masker/hjälmar/huvuden har kanat uppåt. Den här går loss på knappa tusenlappen. Så minussidan toppas av priset.
Förhållandevis få bitar och enkel konstruktion men jäklar vad snygg den är!
Större bitarna är printade, tror det är åtta stickers.

Bilder tagna från ett filmklipp...
Instagram: joyride_bricks

Skafte

Idag byggde jag äntligen , Great Deku Tree.

För bilder och noggrannare recension rekommenderas exempelvis New Elementary.

Extremt välgjorda minifigurer och nya gjutformar. Inte ett klistermärke i sikte, däremot väldigt många tryckta bitar. Det känns lite som att Nintendo stått med blåslampan i Legos ändalykt: "Kvalitet framför allt". "Men priset, då?" säger Lego. "Irrelevant. Zelda-fans kommer tacka och bocka och betala..."

Det som känns lite trist är de fem oöppnade påsarna med flera hundra bitar, som hade behövts om jag valt att bygga "det andra" trädet, från Breath of the Wild. Ganska fiffigt ändå hur vissa påsar används till båda versionerna, medan vissa alltså bara till den ena.

Hoppas på lite MOCar med inspiration hur de delarna kan användas ändå, har bara letat lite halvhjärtat hittills.

Ett måste för Zeldafans. Så är det bara.

IMG_9898.jpg
Bara en sån sak som att the Master Sword har en knappt synlig Triforce (Blacktron-logga för er som inte bott i Hyrule) infälld i bladet. Och den där mössan med alvöron och tok-luggen. Och HYLIAN SHIELD! 

MrUzagi

Citat från: Skafte skrivet 13 Oktober 2024 kl. 23:50Bara en sån sak som att the Master Sword har en knappt synlig Triforce (Blacktron-logga för er som inte bott i Hyrule) infälld i bladet. Och den där mössan med alvöron och tok-luggen. Och HYLIAN SHIELD!

Jag är inte ett Zelda-fan och har inte ens spelat något av spelen (även om jag vet att det är Link man spelar som). Trots det noterade jag Occarinan, kanske för att jag är lite svag för instrument i Lego.

Skafte

Med inspiration från videon som delas på Brickfanatics så uppgraderade jag podiet för the Master Sword med några träd och Koroks, så att fler bitar från setet kommer till användning. Känns lite bättre i alla fall.

IMG_9905.jpg

Cleefuzz

Citat från: Skafte skrivet 16 Oktober 2024 kl. 11:31Med inspiration från videon som delas på Brickfanatics så uppgraderade jag podiet för the Master Sword med några träd och Koroks, så att fler bitar från setet kommer till användning. Känns lite bättre i alla fall.

IMG_9905.jpg
Mycket prydligt. Ja, känns som ett måste, men jag håller ut ett tag...!

danielbrrssn

IMG_9289.jpg

Idag blev det en gammal goding . Nästan komplett, saknar bara en plate.

Roligt och enkelt bygge.
Hade varit bra om vi kunde få några liknande Sagan om ringen-set.

Jesperrydhog

Nu har man byggt upp turist dubbeldäckare Lego city set . Den blev rätt så fin och roligt att bygga upp den också. Har har vi då den. Dubbeldäckare bussen  turistbuss. .jpgTurister dubbeldäckare bussen. .jpgTuristdubbeldäckare bussen. .jpgDubbeldäckare turistbuss. .jpg

Jesperrydhog

Nu har jag försökt bygga upp Lego city Christmas set . Julen är snart här så det är dags för lite julstämning och julpynt.Lego jultomte och renarna  40499..jpg

AndersI

Idag byggde jag ihop swebrickjulklappen, . Som vanligt med den 'nya' sortens Technic kan min gamla 'stapla bitar på varandra'-hjärna inte begripa hur det är möjligt att konstruera såna här byggen. Ett kul bygge, slutresultatet är snyggt och fångar formen mycket bra, men det känns för mig helt omöjligt att fundera ut egna modifieringar (styrbara framhjul t.ex.).

rps20241229_173243.jpg
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Illuwatar

Det blev tillbaka till medeltiden med .

Gav mig en del idéer för byggnader som kan passa på dessa flygande öar. Bricklink nästa för vissa typer av bitar jag saknar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

MrUzagi

Kunde äntligen komma fram till att bygga Barad-dûr . Roligt bygge med många finurliga tekniker, och play-features.

20250107_134552.jpg

lmwennberg

Idag byggde jag äntligen klart 6610 efter att ha hittat alla delar.

andreaseldh

En alldeles underbar get designad av @Ozp

20250204_035515_800x800.jpg

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 04 Februari 2025 kl. 04:06En alldeles underbar get designad av @Ozp
Vad byggde du idag - officiella set ;)! Men det är officiellt ett underbart set 8)

Leidermark

Killarna var sjuka, så vi byggde ihop min födelsedagspresent, set LEGO Creator Medieval Castle.

Ett mycket trevligt bygge :)