Lego på köpet - Ihop med tidning eller liknande "Cross promotion"

Startat av Nextuz, 13 Januari 2011 kl. 12:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Technic

Den här veckan följer det med en LEGO City Demolition med Kalle Anka & Co! Kalle Anka & C:o nr. 6, i butik nu!

EDIT: Skrev inlägget lite väl snabbt, såg att den redan skrivits om detta innan. OK att radera.

clurax

Vilken dag börjar Kalle Anka säljas i butik? Jag fick tag på sista hos min lokala Konsum i går, men Pressbyrån hade nummer 7 i dag.

shiftaltcmd

Ofta tisdagar men det kan bli måndag - onsdag beroende på distributör och plats i landet.

darthmortar

Såg i Nettos blad att man kunde köpa både den från Kalle Anka och en rad andra polybags för 30 kr/st
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

clurax

Tack. Egmonts hemsidor ger inga bra svar om man inte vill annonsera. Att spontanköpa 2-3 ex av en tidning ger väl inte tillräckligt mycket pengar... Förr fick prenumeranter alltid tidningen före affärsköparna, men tiderna ändras...

andreaseldh

Med Kalle Anka & C:o nr 10 medföljer ett Ninjago-set. Jag prenumererar tyvärr utan leksak men det ser ut att vara , någon kanske kan bekräfta detta? Om inte annat kan man köpa tidningen för den roliga Star Wars-parodin Dart Väder vs Ankeborg!

MartinAberg

Citat från: andreaseldh skrivet 26 Februari 2015 kl. 23:00
Med Kalle Anka & C:o nr 10 medföljer ett Ninjago-set. Jag prenumererar tyvärr utan leksak men det ser ut att vara , någon kanske kan bekräfta detta? Om inte annat kan man köpa tidningen för den roliga Star Wars-parodin Dart Väder vs Ankeborg!
Dubbelkul då!
Denna kommer ut nästa vecka?

andreaseldh

Citat från: MartinAberg skrivet 27 Februari 2015 kl. 10:40
Dubbelkul då!

Jag kollade en butik igår och då stod fortfarande nr 9 i hyllan, så jag skulle tippa på det, ja!

MartinAberg

Citat från: andreaseldh skrivet 01 Mars 2015 kl. 17:46
Citat från: MartinAberg skrivet 27 Februari 2015 kl. 10:40
Dubbelkul då!

Jag kollade en butik igår och då stod fortfarande nr 9 i hyllan, så jag skulle tippa på det, ja!
Finns på hylla hos en hel del butiker idag...

humlan

Hittade en Musse Pigg o Co nr 2 på macken idag, följde med en Lone Ranger .
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: humlan skrivet 09 Mars 2015 kl. 20:46

Den ska jag kolla efter i helgen!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 13 Mars 2015 kl. 21:27
Citat från: humlan skrivet 09 Mars 2015 kl. 20:46

Den ska jag kolla efter i helgen!
Det är ju ett gammalt set. De måste ha haft en del kvar på lager... Jag köpte en tidning bara för påsen. Funderar på ett till möjligen. Men gubben har ju ögonbindel vilket drar ner användbarheten, tyvärr.

Nikki

Förra veckan hittade jag specialtidningar på temat Ninjago och Chima, respektive. Båda med medföljande legofigur. Jag köpte Ninjagonumret åt sonen. Ny legofigur utlovades med nästa nummer. Ingen info om prenumeration.

Magnusengstrom

Citat från: Nikki skrivet 17 Mars 2015 kl. 12:42
Förra veckan hittade jag specialtidningar på temat Ninjago och Chima, respektive. Båda med medföljande legofigur. Jag köpte Ninjagonumret åt sonen. Ny legofigur utlovades med nästa nummer. Ingen info om prenumeration.
Dom tidningarna har funnits ett tag, finnns för friends och någon annan.

Myko

Visste inte att Musse Pigg & Co fortfarande gavs ut. Undrade alltid vem som köpte den istället för KA & Co som måste vara mycket populärare.