Bricklink - Samlingstråd för frågor och tips

Startat av mechamike, 13 Januari 2011 kl. 11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Jag vet inte om ni noterat det, men BrixBay verkar ha rea på så gott som alla bitar. 50% eller mer på många. Håller han på att avveckla, eller är det nån sorts black week?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Tunnan

Citat från: AndersI skrivet 11 November 2025 kl. 22:23Jag vet inte om ni noterat det, men BrixBay verkar ha rea på så gott som alla bitar. 50% eller mer på många. Håller han på att avveckla, eller är det nån sorts black week?
Såg det, mycket som håller höga priser trots kraftig rea men gjorde faktiskt en beställning på ett gäng Black Falcon Shields. 👍🏻

shiftaltcmd

Nån mer som inte kan logga in på Bricklink?
Hamnar i en oändlig loop, där den ber mig att logga in igen och igen.
Logga in på Lego.com funkar.

Silence101

Citat från: shiftaltcmd skrivet 27 November 2025 kl. 19:31Nån mer som inte kan logga in på Bricklink?
Logga in på Lego.com funkar.
Samma här. 😪
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Magnus den store

Citat från: shiftaltcmd skrivet 27 November 2025 kl. 19:31Nån mer som inte kan logga in på Bricklink?

Då slipper jag fråga, men jo, jag har samma besvär.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Klas Almqvist

Kan man inte få sparken från legos it avdelning?

Tunnan

Citat från: Klas Almqvist skrivet 27 November 2025 kl. 20:05Kan man inte få sparken från legos it avdelning?

Bara jag som kommer å tänka på Johan Glans IT Support  ::)

Klas Almqvist

Klockrent precis så går det till hos BL...

setoryd

Det pågår sedan ett par dagar tillbaka en ganska jobbig generell IT attack mot ett antal open source projekt som många sidor använder eller refererar till. De infekterade IT miljöerna riskerar att börja bete sig konstigt och att de som skapat masken kanske t.om. kan ta sig in och förstöra. Jag upplever att det är rätt många sidor som är sega eller tom helt nere just nu. Kanske finns ett samband.

Klas Almqvist

o0ger

https://www.bricklink.com/message.asp?ID=1531488

Detta beslut gjorde mig väldigt besviken på LEGO faktiskt. Varför ska människor i dessa 25 länder inte få sälja och köpa LEGO längre? (n)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonmirakel

Citat från: o0ger skrivet 27 November 2025 kl. 22:45https://www.bricklink.com/message.asp?ID=1531488

Detta beslut gjorde mig väldigt besviken på LEGO faktiskt. Varför ska människor i dessa 25 länder inte få sälja och köpa LEGO längre? (n)
Känns spontant väldigt unket. Beslutet i sig givetvis, men även hur det utannonserats och den otroligt korta tid mellan annonsering och genomförande.
Instagram: miken_mocs

T-86

Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

MrUzagi

Nu verkar BL vara trasig igen. Kommer inte ens fram till sidan nu.

ColA

Så jävla ruttet Lego! Dom verkar ju inte ens ha en motivering