Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 Januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Johannest85 skrivet 24 November 2025 kl. 16:22Oj! Hade helt missat detta. Ska vara med på tv4 ikväll också och prata om det. Sen togs det upp på mix morgonprogram imorse. Känner mig väldigt chockad över uppmärksamheten faktiskt. Men kul!
Välförtjänt (y)!

Gideon

Länk or it didn't happen...!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Johannest85

T-86

Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

CopMike

Juldekorationer i Vita Huset :o!

Tunnan

Citat från: CopMike skrivet 03 December 2025 kl. 21:27Juldekorationer i Vita Huset :o!
Är det vanligt med 10000 stycken "blue butterflies" som juldekoration e földfrågan :O 

AndersI

Läste just en, åtminstone för gamla dinosaurier som jag, intressant artikel i Blocks Magazine - https://blocksmag.com/ - av Matt Chiles om AFOLs urtid och utveckling.

alt.toys.lego -> rec.toys.lego -> lugnet.com (och så småningom kom swebrick.se, men det nämns inte).

peeron, brickset, brickshelf, bricklink är andra kända sidor som nämns.

Han missar helt att nämna ldraw som är grunden till bricklinks databas över bitar och set.

Blocks Magazine kan läsas på Readly om man råkar ha den.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Kwagge

På Viaplay (jag har bara ett konto som inte kostar något) finns en dokumentär om de 10 F1 bilarna de körde med förre F1 loppet i Miami i år. Man får följa med under planeringen o byggandet osv.

andreaseldh

Every Spacefigure Is Awesome har Julfest!

Anders67

Hittat på FB / nätet - tyckte det var rätt roligt!

IMG_1600.jpg

MartinD

Haha! Blev nyfiken att kolla upp hela artikeln.
(Översatt till svenska) "År 1958 inkluderades de oansenliga klossarna i Genèvekonventionerna som förbjudna krigsvapen"

https://www.der-postillon.com/2026/01/legosteine-groenland.html

andreaseldh

När jag själv köpte Siffertåget blev det starten för PI-tåget, men för Ben Sparks blev det ett spel!

MarLar

Lokalpressen i Lerum uppmärksammar att vår arkivarie räddade Nääs slott. Jag fick fronta trots att det mest handlar om att ersätta en handfull trasiga bitar.