Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 Januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Misstänker att vårt kära danska företag har varit aningen för snabba med AI-översättningen...

plattaplatta.jpg
https://www.lego.com/sv-se/discover/insiders-articles/essential-lego-brick-knowledge

MrUzagi

CopMike

Och Jack Black har börjat följa henne på Insta  8)!

Kwagge

Jenny242

Citat från: MrUzagi skrivet 07 Oktober 2025 kl. 19:19Allas vår @Jenny242 har uppmärksammats av Brothers Brick med sitt Minecraft Movie-bygge.

https://www.brothers-brick.com/2025/10/07/a-minecraft-movies-game-over-world-lovingly-recreated-in-lego/
Oh vad kul att se! Tack! 😀
Och ja, @CopMike ska ha tack för att fixa med mina printade bitar i Skaerbeck. 😀 <3 
Jenny242
Region Hufvudstaden

Jenny242

Och jag ska såklart lägga upp alla bilder här! Vill bara visa bilderna på mitt insta först 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

Gideon

https://www.svt.se/kultur/arets-basta-sallskapsspel-barnspel-familjespel-och-partyspel
CitatÅrets familjespel blev [LEGO] Monkey Palace.

– Du ska bygga och köpa kort för att kunna bygga mer och högre. En lite väl barnslig touch gör att man underskattar spelet som faktiskt är bättre än vad det ser ut.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

matgri

Gideon

Citat från: matgri skrivet 13 Oktober 2025 kl. 12:57Såg detta idag.
LEGO för Vuxna
Kul att lego för vuxna får allt mer uppmärksamhet :)

Men Tolkien-nörden har invändingar... Det är Rivendell vi pratar om här ffs...!
Språkpolisen har också frågor om nivån på korrekturläsning.
CitatRivendell från Sagan om ringen (samlarset)
Är du ett LOTR-fan kommer du älska det här samlarsetet av Rivendell från Sagan om ringen. Det är ett stort byggprojekt med 6 167 bitar och det är fullt med häftiga detaljer för alla fans av trilogin. Byggnaden har md [sic!] saker som dvärgarnas smedja, Frodos sovrum, Elronds rörliga arbetsrum, och olika målningar som skildrar Midgårds historia. Du får även med 15 minifigurer som ger platsen liv. Byggnaden är 39 cm hög, 72 cm bred och 50 cm djup. De tre olika delarna: tornet, rådslagssektionen samt lusthuset vid floden och bron kan alla tas loss och visas upp separat.

Porsche 911 Lego
Den legendariska bilen Porse [sic!] 911 är en klass för sig och nu kan du bygga ihop en egen modellversion hemma! Bilen är fullspäckad med realistiska funktioner och detaljer som imponerar och du kan välja om du vill bygga antingen Turbo- eller Targamodellen. En rolig byggsats för dig som gillar klassiska bilar! Bilen blir 35 cm lång och 10 cm hög när den är klar.
Flickr   Instagram

Myko

Jag smyger in och viskar "Vattnadal" och sen smyger jag ut igen innan nån han se vem det var.

Gideon

Citat från: Myko skrivet 14 Oktober 2025 kl. 19:43Jag smyger in och viskar "Vattnadal" och sen smyger jag ut igen innan nån han se vem det var.
I Swebrick heter det väl ändå "Rivendell"...? Har iaf inte hört talas om "Lex Vattnadal" ;)
Flickr   Instagram

Skafte

För att så (mer) split vrålar jag "RIFTEDAL!"

andreaseldh