Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 Januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: andreas E skrivet 03 Augusti 2025 kl. 10:06Det är en av våra medlemmar som har blivit drabbad.
Var är ":( Ogilla"-knappen när man behöver den som bäst...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

ColA

Citat från: andreas E skrivet 03 Augusti 2025 kl. 10:06Det är en av våra medlemmar som har blivit drabbad.
Fy vad jobbigt  :-X

CopMike

Joacim

Magnus den store

Ett reportage från CNN.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lähnn

I veckans avsnitt av "Allvarligt talat" pratar Majgull Axelsson om hur hon, efter att hon fick barnbarn, började bygga med "danska plastklossar" och sen märkte att det fanns byggsatser för vuxna  :)
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2642826

Godtfred

Citat från: CopMike skrivet 11 September 2025 kl. 23:05Aj då ;D!
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/rekorddyra-legot-sagas-ett-osthjul/
Osthjul?
Var ju faktiskt en bra liknelse av formen. Kanske en Raclette där man smält osten inuti och ätit upp med lämpliga tillbehör - mums.

Joacim

Citat från: Godtfred skrivet 11 September 2025 kl. 23:18Var ju faktiskt en bra liknelse av formen. Kanske en Raclette där man smält osten inuti och ätit upp med lämpliga tillbehör - mums.

Den racletten ser riktigt god ut även om vi alltid fuskar och kör med de fyrkantiga bitarna av raclett (som det finns mer än fyra varianter av...)

MrUzagi

Det är inte öppet media, men jag kommer att bli intervjuad på "UIT TV" (lokaltv på jobbet på min avdelning "Universitetsgemensam IT"). Ämnena kommer vara e-post som jag jobbar med, men även om Lego som mitt stora fritidsintresse. Bl.a. F1-bygget på MoS kommer nämnas och visas i bild.

Inspelningen sker onsdag nästa vecka och "sänds" på fredag i interna kanaler på jobbet. Jag är både förväntansfull och skräckslagen på samma gång. :-X

Myko

Citat från: Godtfred skrivet 11 September 2025 kl. 23:18Var ju faktiskt en bra liknelse av formen. Kanske en Raclette där man smält osten inuti och ätit upp med lämpliga tillbehör - mums.

Jag tror jag har en annan uppfattning av oskalad kokt potatis än personerna som arrangerat den här bilden.

MrUzagi

Citat från: MrUzagi skrivet 12 September 2025 kl. 12:08Det är inte öppet media, men jag kommer att bli intervjuad på "UIT TV" (lokaltv på jobbet på min avdelning "Universitetsgemensam IT"). Ämnena kommer vara e-post som jag jobbar med, men även om Lego som mitt stora fritidsintresse. Bl.a. F1-bygget på MoS kommer nämnas och visas i bild.

Inspelningen sker onsdag nästa vecka och "sänds" på fredag i interna kanaler på jobbet. Jag är både förväntansfull och skräckslagen på samma gång. :-X

Idag "sändes" avsnittet via intern Zoom. Det blev bättre än jag befarade, och jag vänjer mig aldrig att höra mig själv. "Så där låter jag väl inte?" :o

Vi pratade dels e-postdrift som jag pysslar med på jobbet, men nämner även Swebrick och en del Lego. T.ex. F1-bygget jag var inblandad i för Lekia på MoS.

CopMike

CopMike

Hittade denna sång igen som jag kommer ihåg att Lego-communityn hyllade på sin tid <3!
Lego Song (Original Song) - Ben Pleasance