Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 Januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

CopMike

Och efter påpekande till artikelförfattaren så är nu bildtexten uppdaterad med Stefans namn ;)!

CopMike

Gideon

Lego-rubrik i media, dock inte av det trevligare slaget...
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/legobygge-rasade-pa-spelhall-tio-skadade/

Borde dock falla in under en generell "ställ inte tunga föremål på en avsats ovanför en folksamling utan att förankra föremålet ordentligt" snarare än nåt Lego-specifikt?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

danielbrrssn

Från senaste Blocks. Skaerbeck. 

Skärmavbild 2025-01-02 kl. 19.21.24.jpg

Anders67

Citat från: danielbrrssn skrivet 02 Januari 2025 kl. 19:26Från senaste Blocks. Skaerbeck.

Skärmavbild 2025-01-02 kl. 19.21.24.jpg
Va kul att vi nämns! Men lite fel, för vi var 4 som pratade om Swebrick collaborative builds och CB Blue Harvest
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

MrUzagi

Citat från: danielbrrssn skrivet 02 Januari 2025 kl. 19:26Från senaste Blocks. Skaerbeck.

Går det att få tag i tidningen (fysiskt eller digitalt) utan att ruinerna sig?

danielbrrssn

Citat från: MrUzagi skrivet 02 Januari 2025 kl. 22:58Går det att få tag i tidningen (fysiskt eller digitalt) utan att ruinerna sig?
Jag prenumererar på den via Pocketmags. Ca 500kr för ett år om jag inte minns fel. 

Jenny242

Citat från: MrUzagi skrivet 02 Januari 2025 kl. 22:58Går det att få tag i tidningen (fysiskt eller digitalt) utan att ruinerna sig?
Jag brukar köpa den online via pressbyrån 😀
Jenny242
Region Hufvudstaden

CopMike

Finns på Pressbyrån på Centralstationen Stockholm.

Anders67

Readly har den digitalt, men brukar ligga 1 nummer efter fysisk utgivning!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 01 Januari 2025 kl. 23:41Lego-rubrik i media, dock inte av det trevligare slaget...
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/legobygge-rasade-pa-spelhall-tio-skadade/

Borde dock falla in under en generell "ställ inte tunga föremål på en avsats ovanför en folksamling utan att förankra föremålet ordentligt" snarare än nåt Lego-specifikt?

Förvisso borde bygget vara förankrat, men det blir ju ännu dummare om man fäster ett nät för nyårsfirandets ballongsläpp i klossarna.

Ballongsläpp.jpg
Nät för ballongsläpp.

Byggblock.jpg
De så kallade Lego-klossarna.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Och jag som trodde att Plattjordare var korkade...