Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 Januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

;D!

janhansson

Tydligen blev Lego.com hackat av cryptoscammers för några dagar sedan. Troligtvis var det bara hemsidan - hade de kommit åt kunddatabasen så hade vi nog alla fått "fina erbjudanden" om köp av "LEGO Coin" över email vid det här laget...

https://jaysbrickblog.com/news/did-crypto-scammers-hack-lego-com/

MrUzagi

Citat från: janhansson skrivet 09 Oktober 2024 kl. 14:44Tydligen blev Lego.com hackat av cryptoscammers för några dagar sedan. Troligtvis var det bara hemsidan - hade de kommit åt kunddatabasen så hade vi nog alla fått "fina erbjudanden" om köp av "LEGO Coin" över email vid det här laget...

https://jaysbrickblog.com/news/did-crypto-scammers-hack-lego-com/

För säkerhets skull så bytte jag mitt lösenord ändå när jag hörde om det för ett par dagar sedan.

Löfvet

Lego Master Model Builder Alec Posta gör en TED Talk om sitt jobb, kreativitet och kreativ begränsning.

MrUzagi

Citat från: Löfvet skrivet 16 November 2024 kl. 14:58Lego Master Model Builder Alec Posta gör en TED Talk om sitt jobb, kreativitet och kreativ begränsning.

Oj, mycket tänkvärt i den videon. Jag har själv tänkt att jag inte är speciellt kreativ och har oerhört svårt att hitta på något nytt. Men man borde kanske ta en annan infallsvinkel som han föreslår i sitt tal.

Löfvet

Citat från: MrUzagi skrivet 18 November 2024 kl. 10:50Oj, mycket tänkvärt i den videon. Jag har själv tänkt att jag inte är speciellt kreativ och har oerhört svårt att hitta på något nytt. Men man borde kanske ta en annan infallsvinkel som han föreslår i sitt tal.
Håller med! Mycket tänkvärt. Fick mig att tänka om lite och nu har ganska många idéer till MOCs.

Claude76

Håller med jag också.

Men, jag sitter i efterhand och kan inte sluta fundera på om hans kollega lyckades få ut patiensen.

Hmm, kommer ligga sömnlös inatt känner jag.
Lego is my drug of choice

Löfvet

Zoolog Clint Laidlaw från kanalen Clint's Reptiles pratar om set från en zoologs perspektiv och hur korrekta eller felaktiga de är jämfört med det riktiga djuret. Fullt med djurfakta!

Seten i videon:

MrUzagi

Smärtsamma Legobitar (inklusive personens ovilja att låta bli att uttala det som "Legos").

CopMike

👍!

andreaseldh

Modulex uppgång och fall.

CopMike

danielbrrssn

Citat från: CopMike skrivet 10 December 2024 kl. 20:17BrickNerd

Väldigt rolig och intressant läsning! 

Härligt projekt ni har. 

Magnus den store

Lego-tjuvar i Göteborg:

CitatI helgen var det inbrott i leksaksbutiken Någorlunda på Linnégatan. Stöldgodset? Stora mängder Lego.
– Jag har så underbart goda kunder. Flera har kommit in och visat stöd, och det värmer verkligen, säger Christer Johansson.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/inbrott-i-leksaksbutik-pa-linnegatan-precis-fore-jul.5a3d181f-5796-42d5-9690-116ed526bd16
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox