Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Posta din signaturfigur

Startat av Tobbe Arnesson, 15 September 2011 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

#90
Ah, hoppas fler hakar på och dels skaffar en profilbild och dels publicerar den här..

Själv bytte jag från min AT-AT som klampade runt till en riktig  "studs not on top" bit som Nextuz tog fram åt mig till Svart Fredag eventet
där vi lekte lite  med konceptet "Welcome to the dark side of the brick" innan vi slutligen fastande för ett Starwars tema..

?

Tekei

Min är någon form av självporträtt. Jag tror att det dessutom är relativt likt mig, med vissa små skillnader förstås. Här är också en större bild föreställande mig och flickvännen, men det var betydligt svårare att hitta ett bra ansikte och hår till henne så det kommer förmodligen ändras framöver.

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 Mars 2013 kl. 09:49
Det slog mig att jag glömt posta en större variant av nuvarande profilbild här:




Den har dock diskuterats i sin egna tråd: http://www.swebrick.se/index.php?topic=4773.0

Otroligt vacker Tobbe =)

Tobbe Arnesson

Citat från: Tekei skrivet 18 Mars 2013 kl. 11:01större bild föreställande ... flickvännen, men det var betydligt svårare att hitta ett bra ansikte och hår till henne så det kommer förmodligen ändras framöver.

Det är ambitiöst att låta plastikoperera sin flickvän så hon blir mer lik en minifig!  ;)


Citat från: Nextuz skrivet 18 Mars 2013 kl. 11:05Otroligt vacker Tobbe =)

Jag ska gå runt och mysa hela dagen åt att du utelämnade ett kommatecken där!  :-*
Blogg: Robotkampen

bileam

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 Mars 2013 kl. 13:15
Citat från: Nextuz skrivet 18 Mars 2013 kl. 11:05Otroligt vacker Tobbe =)

Jag ska gå runt och mysa hela dagen åt att du utelämnade ett kommatecken där!  :-*
Otroligt, vacker Tobbe?  ???

Ras 74

Citat från: Nextuz skrivet 18 Mars 2013 kl. 11:05Otroligt vacker Tobbe =)

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 Mars 2013 kl. 13:15Jag ska gå runt och mysa hela dagen åt att du utelämnade ett kommatecken där!  :-*

Var är *Gilla knappen* när man bäst behöver den?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Kvarnbacka

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 Mars 2013 kl. 13:15
Citat från: Tekei skrivet 18 Mars 2013 kl. 11:01större bild föreställande ... flickvännen, men det var betydligt svårare att hitta ett bra ansikte och hår till henne så det kommer förmodligen ändras framöver.

Det är ambitiöst att låta plastikoperera sin flickvän så hon blir mer lik en minifig!  ;)


Citat från: Nextuz skrivet 18 Mars 2013 kl. 11:05Otroligt vacker Tobbe =)

Jag ska gå runt och mysa hela dagen åt att du utelämnade ett kommatecken där!  :-*

Härliga felsyftningar  :)

Kvarnbacka

Min profilbild är egentligen inte särskilt lik mig, den är mer en symbol för mina filmer. Den föreställer den evige Statisten, a.k.a. Lurvas Linslus, som förekommer i osannolikt många scener. Han kännetecknas av sin mustasch, sitt tomma ansiktsuttryck, sin kvast (som han ständigt bär på), sin tystlåtenhet (han har inga repliker) och sin totala brist på talang. Ja, och så det här att han vill vara med i bild hela tiden.

Tekei

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 Mars 2013 kl. 13:15
Citat från: Tekei skrivet 18 Mars 2013 kl. 11:01större bild föreställande ... flickvännen, men det var betydligt svårare att hitta ett bra ansikte och hår till henne så det kommer förmodligen ändras framöver.
Det är ambitiöst att låta plastikoperera sin flickvän så hon blir mer lik en minifig!  ;)
Haha!
Självklart syftar jag på att det finns för få kvinnliga minifigursansikten att välja på. :)

Gideon

Här är en lite större bild av min signaturfigur, som jag byggde för Guilds of Historica på Eurobricks.

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Magnus den store

Gillar tanken med en specifik signaturfigur. Svante Granat, de Gothia och Gideon skulle exempelvis kunna vara med i en moc. Har god lust att skapa en egen figur kallad Magnus den store.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!