Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Posta din signaturfigur

Startat av Tobbe Arnesson, 15 September 2011 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Tarmvred

Fick en ide när jag öppnat tre hazmut Guys.... en kille e väldigt självsäker, de andra vill helst gå hem o gömma sig =)

Fick beskära lite för att det skulle bli en snygg signaturfigur
Se mina foton på  Flickr

Jesperallen

En favoritbit från barndomen.



Ras 74

Citat från: Tarmvred skrivet 02 Oktober 2012 kl. 21:08Fick en ide när jag öppnat tre hazmut Guys.... en kille e väldigt självsäker, de andra vill helst gå hem o gömma sig =)

Fick beskära lite för att det skulle bli en snygg signaturfigur

Riktigt snyggt fotat!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tarmvred

Citat från: Ras 74 skrivet 02 Oktober 2012 kl. 22:17
Citat från: Tarmvred skrivet 02 Oktober 2012 kl. 21:08Fick en ide när jag öppnat tre hazmut Guys.... en kille e väldigt självsäker, de andra vill helst gå hem o gömma sig =)

Fick beskära lite för att det skulle bli en snygg signaturfigur

Riktigt snyggt fotat!

Tackar, tackar... foto är en annan hobby jag har och här ansträngde jag mig faktiskt för att få bilden som jag ville :)
Se mina foton på  Flickr

lindyhep

#81
Sent omsider - Emma ville hjälpa mig med symaskinen

Emma frågade mig om hon inte kunde få hjälpa mig att sy nån dag. Jag visste inte att hon tänkt hjälpa till på så nära håll för då hade jag nog tackat nej till hjälpen. Nålarna är vassa och snabba och dessutom sitter det en kniv framför dem som nog skulle göra ett rejält avtryck om hon hamnade under den.
Designstudion ställde hon dessutom upp på symaskinen så lite trångt blev det.

Även om det inte var min byggda symaskin som fick mig att regga mig här så var det ändå den som fick mig att börja posta och skriva. På bilden här är dock förlagan till mitt bygge som figurerar.

Mitt lego och symaskinerna delar rum, kanske inte helt optimalt då det inte är en alltför dammfri hobby att sy.

mechamike

..Sedär ett sista inlägg precis på mållinjen..
Då ska vi bara se vem som får ett gäng minfigs på posten..  :D
?

mechamike

Över 50 deltagare, och vinnare blev b0D3N ! Grattis! PM:a mig din adress så kommer det lite minfigs på posten.


Citat från: b0D3N skrivet 02 Oktober 2012 kl. 02:16
Jag som hade så storartade planer på att fota min sigfig under Nordsken i diverse landskap, glömde totalt bort det pga allt byggande inpå småtimmarna...
Fick fota han här hemma i stället.



Så klart föreställer han mig sisådär 15år/25kg sedan när jag började komma ut ur min dark age och surfade runt på nätet och imponerades av alla LEGO byggen...
?

Mirandir

Men va fa... Den karln vinner allt han ställer upp i.  :o Fattas bara att han tar hem första pris i "bygg pricken"-tävlingen på Nordsken också...   ;D
Legobloggen: http://legobloggen.com

Anders Nolberger

Min avatar är en figur som jag fick för många år sen när familjen besökte Legoland. När jag plockade fram Legot igen var det en av de första sakerna som jag hittade och den väckte en del minnen.


b0D3N

Tack så mycket...

Mirandir är bara avundsjuk för att jag vann över han med ½ poängs marginal...  :P

och om man ser till bidragen som finns på http://www.facebook.com/media/set/?set=a.376268122451418.87753.341981079213456&type=1 borde jag ligga bra till för det också  ;D

PM skickat...

stegu

Min sig-fig är ett försök till självporträtt, även om jag borde
byta hårfärgen till grått numera. Jag jobbar på Linköpings
Universitet som lektor, och det här är den roll de flesta
ser mig i: glatt föreläsandes om krångliga men kul saker.
Jag använder Lego som exempel i flera kurser jag håller.
Det går att hitta många kopplingar.

Mina studenter gillar också Lego. Här är en film som en
projektgrupp i 3D-grafik gjorde för några år sedan:

http://www.itn.liu.se/~stegu/lego/the-new-world/



Svartkrut

Min signaturbild är en av de första minifigsen jag köpte när jag och barnen var på legoland förra sommaren. Det är konstnären som jag bytt huvud och hår på för att få den mer lik mig. Jag arbetar som bildlärare så jag tyckte den passade mig.  ;D

Tobbe Arnesson

Det slog mig att jag glömt posta en större variant av nuvarande profilbild här:




Den har dock diskuterats i sin egna tråd: http://www.swebrick.se/index.php?topic=4773.0
Blogg: Robotkampen