Executor Super Star Destroyer 75457

Startat av Claude76, Igår kl. 15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Claude76

Då finns det officiella bevis på att man försöker göra allt man kan för att plundra min börs i höst.

https://www.lego.com/sv-se/product/executor-super-star-destroyer-75457

Visa upp Rymdimperiets storhet med samlarbyggsetet LEGO® Star Wars™ Executor Super Star Destroyer™ (75457) för vuxna. Med en längd på 136 cm är denna version av Executor från Ultimate Collector Series den längsta klossbyggda LEGO Star Wars modellen hittills. Låt dig uppslukas av den komplexa och kreativa utmaningen när du återskapar den dolkliknande formen och de autentiska detaljerna hos Darth Vaders personliga flaggskepp, som det ser ut i Star Wars: Rymdimperiet slår tillbaka. Visa upp rymdskeppet på det inbyggda stället bredvid en Star Destroyer i samma skala för att framhäva dess imponerande storlek. Återskapa scenen där Darth Vader möter Boba Fett och 5 andra prisjägare med ett litet bygge av Executors brygga och 7 karaktärer. Skapamed appen LEGO Builder – zooma in, rotera ditt set i 3D, håll reda på dina framsteg och följ digitala steg-för-steg-instruktioner. Detta set med 6 130 delar blir en speciell och nostalgisk presentidé för vuxna Star Wars fans.

• ULTIMATE COLLECTOR SERIES – Skapa en uppvisning av galaktiska proportioner med Executor Super Star Destroyer™ (75457), ett LEGO® Star Wars™ samlarbyggset för vuxna fans från 18 år
  • EPISKA DIMENSIONER OCH DETALJER – Fånga storleken hos ett ikoniskt rymdskepp från Star Wars: Rymdimperiet slår tillbaka plus detaljer som bryggan och motorerna, i den längsta klossbyggda LEGO® Star Wars™ modellen hittills
  • 7 LEGO® minifigurer – Återskapa scener med Darth Vader och, för första gången i ett och sammaset, alla 6 prisjägare från Star Wars: Rymdimperiet slår tillbaka: Boba Fett, Dengar, Bossk, IG-88, 4-LOM och Zuckuss
  • IÖGONFALLANDE HEMINREDNING – Visa upp din skapelse med klossbyggda modeller av Executors brygga, där Darth Vader möter alla prisjägare, plus en Star Destroyer i samma skala
  • PRESENTIDÉ FÖR FANS – Unna dig själv eller ge detta byggset till en annan erfaren vuxen byggare eller någon som samlar på LEGO® Star Wars™ UCS-set
  • INSTRUKTIONER I 3D – Gör dig redo att bygga som aldrig förr med appen LEGO® Builder, där du kan spara set, följa dina framsteg, zooma in och rotera ditt set med bygginstruktioner i 3D
  • FRÅN EN GALAX LÅNGT, LÅNGT BORTA TILL DITT HEM – LEGO® Star Wars™ set för vuxna är utformade för alla som gillar att koppla av och ladda batterierna med meditativa, handgripliga aktiviteter
  • DIMENSIONER – Executor Super Star Destroyer i detta set med 6 130 delar är 20 cm hög, 136 cm lång och 50 cm bred
9399,90 kr
Kommer snart: 4 oktober 2026
Lego is my drug of choice

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MrUzagi

Om man redan har den förra USC:en, behöver man då egentligen den här också? Frågar åt en vän.

Skafte

Citat från: MrUzagi skrivet Igår kl. 16:21Om man redan har den förra USC:en, behöver man då egentligen den här också? Frågar åt en vän.
Är det jag som är vännen? Skall jag släppa min kompletta UCS-samling? Ännu en repris på ett set jag redan har. Utrymmet för display är slut sedan länge. Förrådet är fullt av andra dubbletter. 9400kr för 6130 bitar. Vi får se. Det kanske blir en i julbonus till alla på firman (jag) ändå.  ::)

Claude76

Citat från: MrUzagi skrivet Igår kl. 16:21Om man redan har den förra USC:en, behöver man då egentligen den här också? Frågar åt en vän.
I och med att jag missade den förra och därav (bland annat) "bara" har en ansamling så kanske jag ändå får dryga ut nämnda ansamling.

Apropå det, har vi inte allihopa egentligen en ansamling i olika stadier när det kommer till Lego. Kommer väl aldrig komma i mål och äga alla set eller bit-typer som finns?  ;)

MrUzagi

Citat från: Claude76 skrivet Igår kl. 16:53Apropå det, har vi inte allihopa egentligen en ansamling i olika stadier när det kommer till Lego. Kommer väl aldrig komma i mål och äga alla set eller bit-typer som finns?  ;)
Det är väl strävan mot målet som är en stor del av tjusningen i att samla. Ansamling eller ej. 8)

Claude76

Citat från: Skafte skrivet Igår kl. 16:26Är det jag som är vännen? Skall jag släppa min kompletta UCS-samling? Ännu en repris på ett set jag redan har. Utrymmet för display är slut sedan länge. Förrådet är fullt av andra dubbletter. 9400kr för 6130 bitar. Vi får se. Det kanske blir en i julbonus till alla på firman (jag) ändå.  ::)
Ja du Skafte.
Du får nog slå till och unna dig den här dessvärre.
Så din samling av Millennium Falcon står sig.

Noterade denna bakpå den medföljande Star Destroyern :) :
Screenshot_20260826_172803_Gallery.jpg

Skafte

Jädrar, där såldes den in hos mig!  ;D

Claude76

Citat från: Skafte skrivet Igår kl. 17:51Jädrar, där såldes den in hos mig!  ;D

Opps, glömde visst nämna att jag extraknäcker som hemlig säljare åt Lego  8)

Känns som att det finns en överhängande risk att just den biten skulle kunna ligga med som extra item också.

CopMike

CopMike

Enligt starwars.fandom.com så är den inte jättesnabb trots 13 st motorer ;D!
CitatVessels of the Executor-class Dreadnought line measured at 19,000 meters in length, and utilizing its thirteen Executor-50.x engines, could reach speeds of 100 kilometers per hour.

Joyride

Citat från: CopMike skrivet Igår kl. 19:30Enligt starwars.fandom.com så är den inte jättesnabb trots 13 st motorer ;D!

Inget att färdas mellan galaxer med...
Instagram: joyride_bricks

MartinD

Citat från: o0ger skrivet Igår kl. 16:17Riktigt tufft gäng:

Otroligt tuffa! 10/10 kvalité. Älskar nya bossk med dual molded ben och armar. Dark tan passar perfekt jämfört med gamla olive green

Claude76

Citat från: Joyride skrivet Igår kl. 21:17Inget att färdas mellan galaxer med...
"We Brake for Nobody"

andreaseldh

Citat från: Joyride skrivet Igår kl. 21:17Inget att färdas mellan galaxer med...

Drygt 5 månader för att färdas från Jorden till Månen. Och hur COBI gör den för att komma upp i hastighet för omloppsbana?