Executor Super Star Destroyer 75457

Startat av Claude76, Igår kl. 15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Nu kan jag långt från alla detaljer kring rymdfärd i allmänhet, och Star Wars i synnerhet, men accelererar man inte så länge motorerna är igång? Och sen är väl hastigheten relativt konstant (minus ev partiklar man krockar med)?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Citat från: robinnilsson403 skrivet Idag kl. 09:36Nu kan jag långt från alla detaljer kring rymdfärd i allmänhet, och Star Wars i synnerhet, men accelererar man inte så länge motorerna är igång? Och sen är väl hastigheten relativt konstant (minus ev partiklar man krockar med)?
Japp, konstant acceleration kan ge rätt hög fart till slut. Men börjar man närma sig ljushastigheten (hastighetsgränsen om man inte hoppar i hyperspace) börjar matten bli knepig pga relativistiska effekter så det krävs dramatiskt mycket mer energi för att öka farten :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Frike

Jag är svag för bryggan med alla prisjägare, och har inga andra stora UCS Star Destroyers... det här bådar illa ,:)

Godtfred

Det är därför Warp-driven är överlägsen hyperspace...

CopMike

Citat från: Godtfred skrivet Idag kl. 12:15Det är därför Warp-driven är överlägsen hyperspace...
Men Spore Drive är bäst 8)!

Godtfred

Citat från: CopMike skrivet Idag kl. 16:02Men Spore Drive är bäst 8)!
Hmmm...

Då gillar jag Improbability Drive bättre...

Gideon

Citat från: Godtfred skrivet Idag kl. 12:15Det är därför Warp-driven är överlägsen hyperspace...
Shots fired!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

andreaseldh