[WIP] Järnväg längs Stadsgatan?

Startat av RetroBricker, 08 Mars 2026 kl. 18:50

Föregående ämne - Nästa ämne

RetroBricker

För mig som har ett "visst" kontrollbehov, är det här riktigt spännande... Kommer vi klara det? ;D
Men jag låter förnuftet övertyga mig om att det kommer gå bra och att ni lugnt hinner fixa det som behövs.  ,:)

Så här ser layouten ut just nu och återstående moduler föreslås fixas av:
  • 12 st vägplattor - Hultan
  • ½ Moduverse park/nånting - Eriol
  • 2 st Moduverse dubbelspår - Eriol
  • 4 st ½-moduverse räls - Eriol
  • 2 st Moduverse landskap - Vem?

Gävleutställning-08a.png

Frågan är alltså vem som kan / vill / orkar bygga något på två Moduverse nere i vänstra hörnet på bilden? Personligen har jag inte tillräckligt med bitar till varken Moduverse eller landskap, men till drygt 64 studs enbart räls+banvall.
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Eriol

Citat från: RetroBricker skrivet 04 April 2026 kl. 10:17För mig som har ett "visst" kontrollbehov, är det här riktigt spännande... Kommer vi klara det? ;D
Men jag låter förnuftet övertyga mig om att det kommer gå bra och att ni lugnt hinner fixa det som behövs.  ,:)

Så här ser layouten ut just nu och återstående moduler föreslås fixas av:
  • 12 st vägplattor - Hultan
  • ½ Moduverse park/nånting - Eriol
  • 2 st Moduverse dubbelspår - Eriol
  • 4 st ½-moduverse räls - Eriol
  • 2 st Moduverse landskap - Vem?

Gävleutställning-08a.png

Frågan är alltså vem som kan / vill / orkar bygga något på två Moduverse nere i vänstra hörnet på bilden? Personligen har jag inte tillräckligt med bitar till varken Moduverse eller landskap, men till drygt 64 studs enbart räls+banvall.

Jag försöker bygga klart alla järnvägsmodulerna idag så att du kan sova gott på natten sen. Kan inte lova att allt blir dubbelspår dock. Det börjar se ganska tunt ut i förrådet med DBG-plates nu, men att bygga lite grönt landskap bredvid borde vara enklare.

Om det är kris har jag definitivt så att jag kan bygga ytterligare 64x32 moduverse med gröna topplattor och sätta ut några buskar också.

Eriol

Mer järnväg klar. Ska fundera ut något till den tomma gröna ytan.

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 04 April 2026 kl. 17:37Mer järnväg klar. Ska fundera ut något till den tomma gröna ytan.
Är det inte den ytan som Hultan bygger på nu? Eller menar du bara den tomma ytan på modulen i bild.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Eriol

Citat från: Gideon skrivet 04 April 2026 kl. 20:25Är det inte den ytan som Hultan bygger på nu? Eller menar du bara den tomma ytan på modulen i bild.

Jag menar bara den på bilden. Tror att jag nog egentligen har tillräckligt med DBG-plates för att göra dubbelspår där också och det kanske är det som ska prioriteras när man är på Järnvägsmuseet?

RetroBricker

Citat från: Eriol skrivet 04 April 2026 kl. 17:37Mer järnväg klar. Ska fundera ut något till den tomma gröna ytan.
Trevligt! Då kan jag sova gott i natt.  :)

Eriol

Testade att förlänga parkeringsplatsen in på nästa modul och det blev ju klart bättre. Men nu förstörde jag i stället allt annat eftersom det inte är så här den nyaste layouten ska vara ...

IMG_20260408_185636.jpg

RetroBricker

Citat från: Eriol skrivet 08 April 2026 kl. 18:59Testade att förlänga parkeringsplatsen in på nästa modul och det blev ju klart bättre. Men nu förstörde jag i stället allt annat eftersom det inte är så här den nyaste layouten ska vara ...
Men jag är ko-lugn och litar på att du fixar det.  ;)  8)