Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2026

Startat av o0ger, 15 Oktober 2025 kl. 08:27

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Klas Almqvist

Citat från: janhansson skrivet 04 Augusti 2026 kl. 23:01Nä, nu har jag varit nyfiken på detta sedan januari, det fick bli en liten beställning av testbitar för min del.

beställning.png
Läste att det var ett misstag att dom kom upp på pab vad är status på din order?

MrUzagi

Citat från: Klas Almqvist skrivet 05 Augusti 2026 kl. 18:03Läste att det var ett misstag att dom kom upp på pab vad är status på din order?
Gear Rack verkar inte gå att hitta längre på PaB, däremot Gear Block. Så har man inte skickat in en beställning lär de ha försvunnit från ens lista.

Anders67

Citat från: Klas Almqvist skrivet 05 Augusti 2026 kl. 18:03Läste att det var ett misstag att dom kom upp på pab vad är status på din order?

Ja la en order idag och den är redan på väg, så jag tar det som att de skickar monorail bitarna!

janhansson

Det står "På lagret", men de har inte tagit bort några bitar i allafall

Citat från: Anders67 skrivet 05 Augusti 2026 kl. 19:51Ja la en order idag och den är redan på väg, så jag tar det som att de skickar monorail bitarna!

Det är inte GWPn de skickat då? De har skickat min, men inte plockat och skickat delarna ännu.

Klas Almqvist

Jag beställde i lördags kväll och idag kom en lite gåva i form av en liten boll tycker det är så dumt att dom skickar den från annat land i separat låda, och sedan skickar det jag beställt från annat land. Jag betalar ju inge frakt men sådant slöseri med resurser, borde man inte kunna tacka nej till det och istället få en liten rabatt.

AlbinHansson

Citat från: Joyride skrivet 05 Augusti 2026 kl. 11:01Kan du utveckla det här för mig @AlbinHansson ? Vad för typ av bitar har 3d-printats?
Alltså det som sitter innuti däcken det som ser ut som 33211  :)

andreaseldh

Och för att få tag på själva setet måste man använda en tidsmaskin.

4000048.jpg

https://brickset.com/sets/4000048-1/Bugatti-Type-35

Anders67

Citat från: janhansson skrivet 05 Augusti 2026 kl. 21:15Det är inte GWPn de skickat då? De har skickat min, men inte plockat och skickat delarna ännu.

Så är det nog, tänkte att det var väldigt snabbt ihopplockat!

janhansson

Nu verkar de ha skickat mina bitar iaf.

skickat.png

janhansson

Citat från: janhansson skrivet Igår kl. 18:59Nu verkar de ha skickat mina bitar iaf.

....fast kanske inte. Kvittot har bara med växellådorna. Orderbekräftelsen också. Dock står det inget om att bitar saknas i orderlistningen på lego.com.  Nu börjar jag bli irriterad....

skickade_grejer.jpg

Klas Almqvist

Citat från: janhansson skrivet Idag kl. 10:03....fast kanske inte. Kvittot har bara med växellådorna. Orderbekräftelsen också. Dock står det inget om att bitar saknas i orderlistningen på lego.com.  Nu börjar jag bli irriterad....

skickade_grejer.jpg
Här är en till som har samma problem!