Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2026

Startat av o0ger, 15 Oktober 2025 kl. 08:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

En ny boll som kommer till sommar. Anar att den kommer i dioramorna (, , & ) tillsammans med respektive minifigur (Messi, Ronaldo, Mbappe & Vini Jr.). Var är Torbjörn Nilsson?

VM-bollen.jpg

Det är inte samma gjutform som basketbollen, 7421, men väldigt snarlik. Gissar att det är samma boll till CMF.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Nytt visir på F1-hjälmarna.

43017.jpg

andreaseldh

Hittade två intressanta bitar i nya London-bussen .

20260301_183358.jpg

Hjulhuset 3387 visade sig vara gammal, men technic-klossen 7796 är ny för i år!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 01 Mars 2026 kl. 17:28Nytt visir på F1-hjälmarna.

Hoppas hoppas hoppas att det är klistermärken på visiret!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Nya element via New Elementary:

https://www.newelementary.com/2026/03/what-are-new-lego-parts-in-march-2026.html

Några favoriter

7798.jpg
Slät Tile 6x6

7512.jpg 7532.jpg

7519.jpg 7520.jpg
Fler bitar för runda former.

7791.jpg
Paddel? Pedal? Trappsteg? GBC?

För samlaren

33320.jpg
Groda

80686.jpg
Katt

Stora överraskningen

65803.jpg
Jag trodde att den skulle försvinna men den gör comeback i Dark Bluish Gray.

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 02 Mars 2026 kl. 18:56Hoppas hoppas hoppas att det är klistermärken på visiret!

New Elementary ger sin syn på saken.

CitatThe decorations on the two ends are stickers, while the main Richard Mille decoration looks printed to us.
https://www.newelementary.com/2026/03/revealed-43022-scuderia-ferrari-hp.html

o0ger

NE har gjort en uppdatering nu:

CitatEDIT: Having now seen the sticker sheet courtesy JB Spielwaren, all three decorations on the visor are stickered. It looks like multiple versions of the long thin one are supplied, including one divided into smaller sections – perhaps in case you get it wrong putting it on? This also confirms that everything else in the set is printed.

Alla dekorationer på visiren är klistermärken. Alla andra dekorationer är tryckta.

Nu ska jag bara komma på vad jag ska använda dem till! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

En något udda bit från , Gum-Gum Fruit:

75647 Gum-Gum Fruit.png

o0ger

Det kommer ytterligare ett set baserat på skor framöver. Förutom en massa bitar i färgen satin trans-clear så dyker det även upp en ny bit som känns väldigt användbar:

Studley Heinsbergen

Citat från: Magnus den store skrivet 13 Mars 2026 kl. 02:42En något udda bit från , Gum-Gum Fruit:

75647 Gum-Gum Fruit.png

Ser det inte ut ungefär sådär när man besegrar ett monster i Zelda?

Magnus den store

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 20 Mars 2026 kl. 13:11Ser det inte ut ungefär sådär när man besegrar ett monster i Zelda?

Minns inte det. Fastnade aldrig riktigt för Zelda-serien.

Studley Heinsbergen

Citat från: Magnus den store skrivet 20 Mars 2026 kl. 14:33Minns inte det. Fastnade aldrig riktigt för Zelda-serien.

Sssscch! @MartinD och @Skafte kan höra dig!

Skafte

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 20 Mars 2026 kl. 16:53Sssscch! @MartinD och @Skafte kan höra dig!
Jag hoppade över att kommentera när jag såg det, för har man inget snällt att säga skall man vara tyst...

Men det är bara att beklaga de som inte fastnade.  8)

Studley Heinsbergen

Citat från: Skafte skrivet 20 Mars 2026 kl. 19:31Jag hoppade över att kommentera när jag såg det, för har man inget snällt att säga skall man vara tyst...

Men det är bara att beklaga de som inte fastnade.  8)

Ska jag vara helt ärlig har jag inte spelat igenom ett helt Zelda sen Wind Waker...

Men visst är det en effekt som liknar biten ifråga?

Skafte

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 20 Mars 2026 kl. 19:32Ska jag vara helt ärlig har jag inte spelat igenom ett helt Zelda sen Wind Waker...

Men visst är det en effekt som liknar biten ifråga?
Ja, i just Wind Waker, va? Jag har så dålig koll, jag spelar bara om LttP och OoT gång på gång.  ;D