Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10354 The Shire

Startat av Skafte, 08 Mars 2025 kl. 09:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Ryktet säger släpp 1 april, $200, 2017 bitar. 9 minifigurer varav tre karaktärer vi inte sett förut, Rosie Cotton och ett hobbit-par som jag först trodde var Sackville Bagginses, men Jay's Brick Blog tolkar dem som Proudfoots (ProudFEET!).

Ganska mycket mindre än de senaste två årens Rivendell och Barad-dûr. Det skall bli intressant att se interiören.

IMG_0205.jpg

CopMike

Lego-länk till släpp - https://www.lego.com/en-gb/stores/events/meet-the-designer-lsq

Rykten om en GWP samtidigt 40761 med 181 bitar!

danielbrrssn

Bättre än förväntat. 
Det stora trädet är ju en besvikelse men väldigt lätt att själv förbättra. Bra med minifigurer, det är bra att de satsat på dem. Gwp-ryktet verkar också lovande. 

Så jag ser verkligen fram emot detta. 

T-86

Blev inte direkt super-swayed... som @danielbrrssn nämner är tex stora trädet en besvikelse. 

En kan hoppas att interiören levererar en ytterligare dimension. Ett givet köp oavsett såklart  ;D

Gwp-rykte om Smeagol/Deagol är intressant!
Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 08 Mars 2025 kl. 09:09Rykten om en GWP samtidigt 40761 med 181 bitar!

Inga officiella bilder verkar släppta ännu. Någon som har hittat en inofficiell? Nej, posta inte bilden här! Men en beskrivning i ord kanske är tillåtet?

T-86

Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

andreaseldh

Är det ny färg/bit-kombination mörkblå kjol?

Tillägg:
Hittade svaret själv! 24782 utan tryck finns ännu inte upplagd på Bricklink i någon blå nyans.

Skafte

Jaha, fler som sitter uppe och väntar på släpp? Jag har curling som sällskap...

Gideon

Jodå, kunde inte låta bli när samlarsuget kom...man vill ju inte missa den där GWPn?

Känns dock som avsevärt mindre set för pengarna än Rivendell...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Gideon

Behöver man göra nåt mer än vara inloggad för att få early access...?
Flickr   Instagram

ColA

Jag väntar också  ;D

Gideon

00:00 Billund normaltid, inte sommartid som gäller (01:00 CET)?
Flickr   Instagram

ColA

Citat från: Gideon skrivet 02 April 2025 kl. 00:1300:00 Billund normaltid, inte sommartid som gäller (01:00 CET)?
Jag tror @Skafte skrev 01 så lite halv segt men jag har ändå så mycket att göra...

Frike

Sitter också här och uppdaterar sidan...

Konstigt att GWP och 2x poäng dök upp vid midnatt ifall det i själva verket är 01.00 som gäller ???