Klossfestivalen 2025 - Lördag 15 november Västerås

Startat av Klossfestivalen, 14 November 2024 kl. 11:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i VÄSTERÅS lördagen den 15 NOVEMBER!

Deadline 3 november att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/8yVgyKuSYUs7seSGA

Ni får ett mail efter ni anmält er - så ni kan gå in och redigera ert svar på en länk.
Bra ifall ni vill anmäla ert bygge eller fler byggen löpande.

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i VÄSTERÅS på Västerås Kongress:

Lördag kl.10-16 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass
(Vi stänger alltså en timme tidigare under 2025 dvs kl.16)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i VÄSTERÅS:

Fredag 14 november
15:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker genom lastporten och lastgatan bredvid/till höger om huvudingången.
18:00  Mackor och dryck serveras till utställare
20:00  Västerås Kongress stänger - behöver man mer tid, så löser vi det - skriv gärna om det i anmälan

Lördag 15 november
08:00  Västerås Kongress öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
16:00  Klossfestivalen stänger
16:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
17:00  Ni som ska delta på Leksaksloppisen under söndagen kan börja göra iordning era bord
19:00  Västerås Kongress Stänger

Söndag 16 november - LEKSAKSLOPPISEN
08:00  Västerås Kongress öppnar för utställare att komma in
09:50  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
10:00  Leksaksloppisen öppnar för VIP-besökare
11:00  Leksaksloppisen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 10.45)
15:00  Leksaksloppisen stänger
15:01  Nedplock av Leksaksloppisen börjar
17:00  Västerås Kongress Stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor + dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt på alla Legoaskar
Utställare får utan kostnad delta på Leksaksloppisen på söndag 16 november med 1-2 bord - anmäl det i anmälningsformuläret
OBS! Vi testar att ta bort möjligheten att sälja "loppis" under lördagen då ni ställer ut - och fokuserar på söndagen då ni kan sälja på upp till 2 bord. Leksaksloppisen.se är ett nytt koncept vi testar i samband med Klossfestivalen och driver massor av trafik/köpare till denna dagen också. Fråga gärna bl.a Copmike, ColA, Gideon, Svartkrut, hopsta m.fl som stod och sålde senast i Norrköping i år - tongångarna vara att de sålde väldigt bra.

Deadline 3 november att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/8yVgyKuSYUs7seSGA

PARKERING
Det finns inga platser i samband med Västerås Kongress, men finns lite billiga alternativ i närheten.
Klicka här så kommer ni till Västerås Stads parkeringsinfo.

HITTA HIT
Adress: Munkgatan 7, 722 12 VÄSTERÅS

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

Lordflintstone

Hej!
Tänkte försöka komma på någon kloss festival i år, hur är det med plats i Västerås, hörde att det är lite trångt i Stockholm.

Jag planerar ställa ut minst 4x25 moduverse the battle of enchanted forest

Anders67

Citat från: Lordflintstone skrivet 25 December 2024 kl. 11:07Hej!
Tänkte försöka komma på någon kloss festival i år, hur är det med plats i Västerås, hörde att det är lite trångt i Stockholm.

Jag planerar ställa ut minst 4x25 moduverse the battle of enchanted forest

Wow 100 st moduverse! Detta måste ses!

Emma

Region Mitten

Gideon

Citat från: Emma skrivet 30 April 2025 kl. 23:24Vilket hotell blir "officiellt klossis-hotell"?
Prisvärdaste, i centrala Västerås iaf: "Hotell Västerås".
(Uppe till vänster på denna karta)

Bästa: Best Western Plaza
(I mitten på kartan här)
Nära kongressen, fin lobby och utmärkt skybar

Lagom (?): Comfort Hotel
(På andra sidan järnvägen)
Helt ok lobby, nära tåget, parkering finns
IMG_4790.jpg

Inga är långt att gå, inom vad vi promenerar för att äta lunch när jag jobbar i Västerås. Jag har bott på Comfort Hotel tidigare KF (och oftast på Plaza med jobbet, vi har bra avtalspris där)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Eriol

I fjol bodde åtminstone @jvettefors och jag på Hotell Arkad som var billigt, nära till utställningen och helt okej. Dock inget jätteskojigt ställe om man vill dricka öl i hotellbaren på kvällen.

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 01 Maj 2025 kl. 14:31I fjol bodde åtminstone @jvettefors och jag på Hotell Arkad som var billigt, nära till utställningen och helt okej. Dock inget jätteskojigt ställe om man vill dricka öl i hotellbaren på kvällen.
Hotellbar är väl inget krav, funkar ju nog så bra med lite framförhållning att köpa med sig lite kul öl från bolaget också och ha lite klassiskt hotellrums-häng också :)
Dessutom både billigare och med potential på större variation på ölsorterna ;)

(Jag börjar känna rent allmänt att det blir väldigt många rätt dyra hotellnätter och onödigt dyr men ändå trist öl på KF-kvällarna, så billigare hotell och medhavd godare öl känns som något man bör överväga :) )
Flickr   Instagram

o0ger

Om man vill dricka öl så tycker jag man ska testa Ruths Ölhus (https://ruthsolhus.se/). De har över 40 olika öl på kran och man kan köpa små glas.

Ruths.png
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Klossfestivalen

Ping!  8)

Nu är anmälan för Västerås och Klossfestivalen 15 november öppen!  <3

Fredrik Novak
Klossfestivalen

o0ger

Ok, då är jag anmäld!

Hur många kommer vara kvar på lördag kväll? Tänker att vi kanske skulle styra upp att vi går ut och käkar lite nånstans? 
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 22 September 2025 kl. 15:57Hur många kommer vara kvar på lördag kväll? Tänker att vi kanske skulle styra upp att vi går ut och käkar lite nånstans? 
Siktar nog preliminärt på att stanna kvar till söndagen, och även om det blir att åka hem redan lördag kväll ska man ju äta nåt :)
Flickr   Instagram

MrUzagi

Jag planerar nog att komma över dagen, typ. Men kvällen är inte omöjlig om det innebär trevligt umgänge.
Lite beroende på vad jag planerar att ta med mig så kanske jag kommer på fredagen också.

CopMike

Chriss77Mstad

Nu är även Wild West anmält. Vi ses. Sista gången ni ser denna layout. Nästa år kommer fler nyheter att dyka upp om allt går som planerat.

Jag kommer även vara kvar till söndag.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

lingonmirakel

Nu är jag också anmäld! Bor på Best Western fredag till lördag (åker hemåt efter nedplock).

Ses gärna för lite häng på Ruths enligt @o0gers tips på fredag kväll, eller något annat i krokarna!
Instagram: miken_mocs