Klossfestivalen 2025 - Lördag 6 september Örebro - Anmälan öppen!

Startat av Klossfestivalen, 14 November 2024 kl. 11:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

ColA

Joyride

Citat från: Daylight skrivet 04 September 2025 kl. 18:25Färdig packat här o bara åka imorn efter jobbet.
Ska bli skoj som satan med utställning igen
Hörs imorn👍

Dags för ett släp snart @Daylight 😄
Instagram: joyride_bricks

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Daylight

Citat från: Joyride skrivet 05 September 2025 kl. 07:52Dags för ett släp snart @Daylight 😄
Börjar bli lite dåligt med plats i bilen ;D Battlefield ska utökas med 11 basplattor under hösten så det blir skoj att se hur man löser det

ColA

Citat från: Daylight skrivet 05 September 2025 kl. 09:55Börjar bli lite dåligt med plats i bilen ;D Battlefield ska utökas med 11 basplattor under hösten så det blir skoj att se hur man löser det
Respekt ❤️

Jenny242

Glöm inte att uppdatera här med bilder från utställningen! Gärna stående format och detaljbilder, så jag kan posta på vårt instagramkonto  :)
Jenny242
Region Hufvudstaden

V.L.flower

Här står det. Ska inte så långt, men är lika mycket för det...
Och alla kan ju se åt vilket håll det lutar. ;)
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

Joyride

Instagram: joyride_bricks

Chriss77Mstad

På plats på hotellet. Nu väntar man bara på att få komma in och ställa upp.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

V.L.flower

Det finns lite roliga vägbyggen i Örebro. Med ej Lego-kompatibla tillfälliga gupp. Bl.a. på HertigKarls Alle in mot stan.
Kul. Kan bli (lite allt för)spännande.
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

Emma

Jag och Bjuna har bytt tåg i Stockholm. Rullar stabilt mot Örebro Södra!
Region Mitten

Gideon

Packar in mig och barnen (men inget Lego, det är förhoppningsvis redan på plats) i bilen och rullar mot Örebro strax...!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Eriol

Fast vid ett vägarbete redan före Gysinge. Lär nog dröja framåt 19 innan jag är framme i kväll.

AndersI

Jag har anlänt och lastat ur bilen. På vägen passade jag på att slinka in på Miniature Kingdom i Kungsör.

rps20250905_150632.jpg

När jag sen kom till vandrarhem Hagastrand i Örebro väntade en stor överraskning!

rps20250905_162745.jpg

rps20250905_163637.jpg

Det är tio år sedan jag bodde här första gången, för den allra första Klossfestivalen, det har blivit några fler gånger sen dess.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Klossfestivalen

Hej på er!

Vad kul att det äntligen är dags för lite Klossfestival! Nu var det lite väl länge sedan.

Lite kort info:

• Ni kommer in från kl.08.00 lördag genom sidodörren - höger om huvudentrén och till vänster om lastporten (se bild)
  • Utställarbricka + Utställarbit delas ut under lördag morgon
  • Utställarbrickan har ni på er, så får ni lunch uppe i restaurangen under dagen
  • Utställarbrickan lämnas gärna tillbaka efter kl.16
  • Green Room finns för kaffe och kaka och för att få lite lugn och ro - hiss till plan 2 - kod 1967
  • Dörrarna öppnas för VIP-besökare kl.09.00 och för övriga kl.10.00 - stängning kl.16.00
  • Och för er som säljer på Leksaksloppisen på söndagen, så hoppas vi bord ska vara klara från runt kl.17
  • Gästlista för era familjer finns i entrén - prata med Camilla eller Johan, så kan ni skriva upp där

Har ni frågor/funderingar, så bara kom fram till mig eller fråga Klossfestivalen-veteran.

Hoppas ni får en god natts sömn!

Fredrik Novak
Klossfestivalen