Klossfestivalen 2025 - Lördag 6 september Örebro - Anmälan öppen!

Startat av Klossfestivalen, 14 November 2024 kl. 11:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i ÖREBRO lördagen den 6 SEPTEMBER!

Deadline 1 september att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/z25KnAW3b5mjByEi9

Ni får ett mail efter ni anmält er - så ni kan gå in och redigera ert svar på en länk.
Bra ifall ni vill anmäla ert bygge eller fler byggen löpande.

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i ÖREBRO på Conventum Arena:

Lördag kl.10-16 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass
(Vi stänger alltså en timme tidigare under 2025 dvs kl.16)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i ÖREBRO:

Fredag 5 september
15:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker genom laastporten och lastgatan bredvid huvudingången om arenan
18:00  Mackor och dryck serveras till utställare
20:00  Conventum Arena stänger - behöver man mer tid, så löser vi det - skriv gärna om det i anmälan

Lördag 6 september
08:00  Conventum Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
16:00  Klossfestivalen stänger
16:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
17:00  Ni som ska delta på Leksaksloppisen under söndagen kan börja göra iordning era bord
19:00  Conventum Arena Stänger

Söndag 7 september - LEKSAKSLOPPISEN
08:00  Conventum Arena öppnar för utställare att komma in
09:50  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
10:00  Leksaksloppisen öppnar för VIP-besökare
11:00  Leksaksloppisen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 10.45)
15:00  Leksaksloppisen stänger
15:01  Nedplock av Leksaksloppisen börjar
17:00  Conventum Arena Stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor + dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt på alla Legoaskar
Utställare får utan kostnad delta på Leksaksloppisen på söndag 7 september med 1-2 bord - anmäl det i anmälningsformuläret
OBS! Vi testar att ta bort möjligheten att sälja "loppis" under lördagen då ni ställer ut - och fokuserar på söndagen då ni kan sälja på upp till 2 bord. Leksaksloppisen.se är ett nytt koncept vi testar i samband med Klossfestivalen och driver massor av trafik/köpare till denna dagen också. Fråga gärna bl.a Copmike, ColA, Gideon, Svartkrut, hopsta m.fl som stod och sålde senast i Norrköping i år - tongångarna vara att de sålde väldigt bra.

Deadline 1 september att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/z25KnAW3b5mjByEi9

PARKERING
Mest troligt inga platser hos Conventum, men finns hyfsat billiga vis Södra Station på andra sidan vägen.

HITTA HIT
Adress: Fabriksgatan 26-28, 702 23 ÖREBRO

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!
Och en fantastisk sommar!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Chriss77Mstad

Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

Emma

Jag och 12-åring har bokat på scandic två nätter!
Region Mitten

Gideon

Citat från: Emma skrivet 02 Maj 2025 kl. 20:07Jag och 12-åring har bokat på scandic två nätter!
Kanske är läge att ge min 12-åring en chans till att visa lite legointresse innan jag ger upp hoppet där också :)

@fork Siktar ni också på KF Örebro..?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Emma

Citat från: Gideon skrivet 02 Maj 2025 kl. 20:17Kanske är läge att ge min 12-åring en chans till att visa lite legointresse innan jag ger upp hoppet där också :)

@fork Siktar ni också på KF Örebro..?

Go for it!
Region Mitten

Clarmo

Jag har som målsättning att försöka åka på detta event! Är barnfri helg samt ganska nära.

Klossfestivalen

Ping! Ping!  <3

Nu är anmälan uppe - ni har "bara" tre månader på er...  ;)

Ha det bäst!

//Fredrik

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

ColA

Citat från: Klossfestivalen skrivet 03 Juni 2025 kl. 15:51Ping! Ping!  <3

Nu är anmälan uppe - ni har "bara" tre månader på er...  ;)

Ha det bäst!

//Fredrik
Är jag anmäld chefen?  :P

Svartkrut

Jag kommer såklart. Väntar lite med anmälan dock då jag inte hunnit fundera på vad jag ska ställa ut och har tänkt ta lite tid av sommarledigheten och bygga något nytt.  Ska såklart också höra med  mina stora "barn" om de har tid att vara med. Ash har börjat moca i studio nu. Dags för en tredje Svartkrut att bli Swebrickmedlem.  ;D

MrLaago

Jag planerar också att komma. Det som inte är klart är ifall det bli med eller utan barn.. nya byggen blir det dock  :D

Bricko

Daylight

Jädra sugen med ett litet bygge till Örebro 

MrUzagi

Om man (som jag) inte läser hela texten från början till slut kan man fastna för fel datum, även om alla andra datum är korrekta.
"Skräp, jag har en annan grej den 7:e. Vääänta lite..."

Citat från: Klossfestivalen skrivet 14 November 2024 kl. 11:54<...> Klossfestivalen i ÖREBRO lördagen den 6 SEPTEMBER!
Citat från: Klossfestivalen skrivet 14 November 2024 kl. 11:54Schema för Klossfestivalen i ÖREBRO:
<...>
Lördag 7 september
Citat från: Klossfestivalen skrivet 14 November 2024 kl. 11:54<...> Leksaksloppisen på söndag 7 september <...>