Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2025

Startat av o0ger, 06 November 2024 kl. 10:36

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Tillgänglig från 1/1 2025.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Orkidé och bambu tror jag att jag kan ha råd med. Kanske dags att byta ut sina konstgjorda växter av annat fabrikat ;)

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 13 November 2024 kl. 16:514 nya Botanical set släpps i början av nästa år:

Det blir bara bättre och bättre.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

another brick in the wall

Beskrivningar av växterna finns nu i bokform. 

• Illustrerad bok med LEGO® blommor – En inbunden bok med 112 sidor med detaljerade handritade dissektioner av blommor och växter byggda med LEGO klossar

https://www.lego.com/sv-se/product/botanical-almanac-5008877

andreaseldh

Frosten Besstal Essters Asster Dess Gesstalt

o0ger

o0ger

För er som har levt under en sten den senaste veckan kan jag meddela att LEGO har ett samarbete med F1 och det släpps miljarders med F1-set nästa år:

https://www.brothers-brick.com/2024/11/21/lego-and-f1-announce-the-upcoming-suite-of-2025-racing-sets-news/

Record

Det betyder att det behövs "miljarders" med para, nästa år OCKSÅ..  ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

ColA

Citat från: Record skrivet 26 November 2024 kl. 09:48Det betyder att det behövs "miljarders" med para, nästa år OCKSÅ..  ;)
Speed Champions är trots allt en tacksamt billig serie att samla på så du klarar dig  ;)

Selander

Citat från: Record skrivet 26 November 2024 kl. 09:48Det betyder att det behövs "miljarders" med para, nästa år OCKSÅ..  ;)
...fick man lära sig ett ord på bosniska/serbokroatiska....otroligt vad okunnig man är  ;D

Kollade på Speed Champions F1 bilarna, och som modeller betraktade är dem är absolut jättesnygga, detaljrika och häftiga ...men 9-wide (bredd över hjulen) kombinerat med en standard minifig nej nej ..DET är alldeles fel proportioner för mig. Okej, så länge figuren sitter i bilen går det an,  men ställ en "raklång" minifig bredvid bilen så försvinner skalenligheten totalt.

lingonmirakel

Instagram: miken_mocs